G
Guiden
Guest
Hmm har ARN-LHR den 11/9 och tillbaka den 12/9. Får se om jag kommer iväg.
Håller med, dock är det det andra arbetslagstiftningar som gäller i NO och DK dvs detta kanske kan dra ut någon dag på förhandlingar med dessa länder.palmen skrev:Det verkar som det svenska pilot facket gått med på förändringar så där råder inte längre någon risk för strejk just nu. Bara att hoppas på att det blir samma utfall i Danmark och Norge också.Klicka för att utvidga...
Det är en förenkling. Det finns svenska piloter som flyger vidare ex CPH, och du kan få danska på inrikes i Sverige.jumbooze skrev:Har någon här mera insikt i hur förhållandet mellan vilka piloter som flyger vilka sträckor?Om det är "dansk strejk" är det alltid ex-cph som blir drabbat? (känns som en förenkling av verkligheten)Klicka för att utvidga...
Men Ängelholm är väl Danmark?palmen skrev:Jag hade tex dansk crew på ARN-AGH förra helgen.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Jag hade tex dansk crew på ARN-AGH förra helgen.Klicka för att utvidga...
Det gör du på listan du skickar den 24/12chazzie skrev:Var önskar man svensk crew på en dansk flygning?Klicka för att utvidga...
Det är korrekt att så varit fallet på senare tid. Rekommenderar dock SAS : om konsten att sänka ett flygbolag om man vill få med en mer korrekt historisk skildring.Lonelyflyer skrev:Vet inte hur allvarligt just detta är, men danska facken och förbunden strejkar ofta och är inte brydda att agera när förhandlingarna inte går som önskat.Klicka för att utvidga...
Haha, låter som en ganska kraftig överdrift.Lonelyflyer skrev:När ja jobbade för sas för tio år sen pratades det om att danskarna hade typ 30 strejkhot varje år.Klicka för att utvidga...
Den perioden (och nu) är det inte bara risk för eventuell strejk utan även tyfon i området.Michael Berggren skrev:Hur många dagar brukar en strejk på SAS vara? Jag funderar på att boka Stockholm - Hong Kong 18 September.Klicka för att utvidga...