Märkte att våra poäng delas mellan alla konton, men kan inte komma åt Point-sharing. Så kan inte ändra inställningar eller kontrollera något.Maxxan skrev:Point sharing går fortsatt inte att komma åt. Har gått 3 månader nu och SAS svarar inte på min ticket. Vad kan jag göra? Har någon haft samma problem och lyckats få det att fungera?Klicka för att utvidga...
Har en befintlig grupp. Allt funkar som det ska vad gäller intjäning och delande, men vi vill kunna hålla kolla på respektive persons poäng. Har funkat smidigt tidigare att gå in på point sharing-sidan men har mötts av ett felmeddelande senaste 3 månaderna.Jennifer95 skrev:Märkte att våra poäng delas mellan alla konton, men kan inte komma åt Point-sharing. Så kan inte ändra inställningar eller kontrollera något.Ifall ni redan har en grupp, så kanske kolla ifall det redan delas?Om du behöver skapa ny point-sharing är det nog bara att vänta tills SK IT löser det...Klicka för att utvidga...
Jag var på SAS Chatten ett antal gånger innan jul, efter några försök så lyckades de att skapa gruppen.Maxxan skrev:Point sharing går fortsatt inte att komma åt. Har gått 3 månader nu och SAS svarar inte på min ticket. Vad kan jag göra? Har någon haft samma problem och lyckats få det att fungera?Klicka för att utvidga...
Hur hittar jag SAS chatten? Är EB guld men hittar bara telefonnumret i appen, samt ett ticket-system som inte verkar fungera.Dragzone skrev:Jag var på SAS Chatten ett antal gånger innan jul, efter några försök så lyckades de att skapa gruppen.Klicka för att utvidga...
Fult nog så har dom gömt chatten, så jag har bokmärkt den URL:en; https://www.sas.se/kundservice/kontakt/. (Man behöver klicka igenom massa skit för att komma åt denna länk)Maxxan skrev:Hur hittar jag SAS chatten? Är EB guld men hittar bara telefonnumret i appen, samt ett ticket-system som inte verkar fungera.Klicka för att utvidga...
Använd länken från Jennifer, sedan skriver du bara lite smörja till boten så att den inte förstår vad du vill ha hjälp med, då kommer du att få frågan om du vill chatta med en människa.Maxxan skrev:Hur hittar jag SAS chatten? Är EB guld men hittar bara telefonnumret i appen, samt ett ticket-system som inte verkar fungera.Klicka för att utvidga...
Det finns ett script på FlyerTalk som ”miljonärerna” kunnat använda för att efterregistrera resor. När jag använde det så kunde jag även komma åt pointsharing sidan. Men jag tittade bara, gjorde inget mer. Sök efter scriptet i ”vem vill bli miljonär gruppen här på BC. Minns inte nu länken.Maxxan skrev:Har en befintlig grupp. Allt funkar som det ska vad gäller intjäning och delande, men vi vill kunna hålla kolla på respektive persons poäng. Har funkat smidigt tidigare att gå in på point sharing-sidan men har mötts av ett felmeddelande senaste 3 månaderna.Klicka för att utvidga...
Uppskattar tipset. Jag är begränsad till iphone och en skapligt låst jobbdator, så jag misstänker att det blir svårt för mig att köra (för att inte nämna mina bristande kunskaper). Intressant dock att problemet verkar vara kopplat till medlemar som bokat Sky Team-awards.GunnR skrev:Här är länkenRetroclaim workaround for the tech-savvy - FlyerTalk ForumsSAS | EuroBonus - Retroclaim workaround for the tech-savvy - If you don't understand what this means, this is not for you. I spent way too much time debugging this, but here's what you have to send to claim points: Spoiler POST https://lsapi.flysas.com/api/retro-r...ation/eb-retro HTTP/1.1...www.flyertalk.comDu måste ändra följandefirstNamelastNamebirthdateemailmobilecountryCode (ska vara SE)euroBonusNumbermemberStatusJag använde GoogleKlicka för att utvidga...
Har du bokat bonusresa med SkyTeam? Det är eventuellt efter det som man förlorar tillgång till point sharing-sidan.Jon-Erik skrev:Jag administrerar en point sharing med familj och några nära vänner jag reser med.Övriga medlemmar i gruppen är inställda att de ej kan råka använda poängen av misstag utan att jag som administratör låser upp först. (Bra skydd om någon av deras konton skulle kapas.)Men nu går det inte låsa upp när man inte kommer åt Point Sharing-sidan alls.Min svåger önskar använda sin 2-4-1 voucher, men det fungerar inte för honom att använda vare sig poäng eller voucher förrän jag kan låsa upp och ändra så att han har rätt att använda Point Sharing-poängen.Några tips för hur man kan förfara …?Onekligen ett ”låst” läge nu när vi inte kommer åt Point Sharingen alls.Klicka för att utvidga...
boka åt honom eller ring in.Jon-Erik skrev:Jag administrerar en point sharing med familj och några nära vänner jag reser med.Övriga medlemmar i gruppen är inställda att de ej kan råka använda poängen av misstag utan att jag som administratör låser upp först. (Bra skydd om någon av deras konton skulle kapas.)Men nu går det inte låsa upp när man inte kommer åt Point Sharing-sidan alls.Min svåger önskar använda sin 2-4-1 voucher, men det fungerar inte för honom att använda vare sig poäng eller voucher förrän jag kan låsa upp och ändra så att han har rätt att använda Point Sharing-poängen.Några tips för hur man kan förfara …?Onekligen ett ”låst” läge nu när vi inte kommer åt Point Sharingen alls.Klicka för att utvidga...
Samma här, endast jag som bokat SkyTeam men ingen annan i gruppen kommer åt den heller längre.Jon-Erik skrev:Jo, en SAS bonusenkelresa blev i höstas omgjord till en SkyTeam-bonusresa. Då verkar det även låsa tillgången för alla medlemmar i hela PS-gruppen då, för ingen i gruppen kan längre logga in. Synd.Ska prova ringa SAS imorrn och se om jag kan boka med mina poäng, men med hans voucher. Tack för tipset, jag återkommer om det fungerar eller inte.Klicka för att utvidga...
Det gick fint att via SAS kundtjänst ordna så att min svågers konto återigen fick tillgång till att kunna använda poäng i Point Share-gruppen. Skönt!Jon-Erik skrev:Jo, en SAS bonusenkelresa blev i höstas omgjord till en SkyTeam-bonusresa. Då verkar det även låsa tillgången för alla medlemmar i hela PS-gruppen då, för ingen i gruppen kan längre logga in. Synd.Ska prova ringa SAS imorrn och se om jag kan boka med mina poäng, men med hans voucher. Tack för tipset, jag återkommer om det fungerar eller inte.Klicka för att utvidga...
Kan nu bekräfta att detta fungerar hur bra som helst. Lyckades skicka inbjudan till min son men när han fått bekräftelse mailet så kunde han inte acceptera det, utan jag var tvungen att göra om skriptet med hans data för att sedan kunna logga in på hans profil och godänna inbjudan.GunnR skrev:Här är länkenRetroclaim workaround for the tech-savvy - FlyerTalk ForumsSAS | EuroBonus - Retroclaim workaround for the tech-savvy - If you don't understand what this means, this is not for you. I spent way too much time debugging this, but here's what you have to send to claim points: Spoiler POST https://lsapi.flysas.com/api/retro-r...ation/eb-retro HTTP/1.1...www.flyertalk.comDu måste ändra följandefirstNamelastNamebirthdateemailmobilecountryCode (ska vara SE)euroBonusNumbermemberStatusJag använde GoogleKlicka för att utvidga...
För alla eller för dig?Maxxan skrev:Efter ett nytt mail till guldsupporten funkar det nu att komma åt point sharing-sidan.Klicka för att utvidga...