Läst att det är när sommar säsongen startar, om jag förstår det hela så är det en säsongslinje, jag har hittat avgångar från mitten av aprilCanadien skrev:Hittar inget om när Århus-Stockholm börjar trafikeras?Klicka för att utvidga...
Läst att det är när sommar säsongen startar, om jag förstår det hela så är det en säsongslinje, jag har hittat avgångar från mitten av aprilCanadien skrev:Hittar inget om när Århus-Stockholm börjar trafikeras?Klicka för att utvidga...
Alla rutter startar i sommarprogrammet. Stockholm är en helårslinje, en avgång per dag.011430121 skrev:Läst att det är när sommar säsongen startar, om jag förstår det hela så är det en säsongslinje, jag har hittat avgångar från mitten av aprilKlicka för att utvidga...
Stockholm fick väl tiden som blev över för det CRJ-plan som är baserat i Århus. Klassiskt pussel.mha321 skrev:Väldigt konstiga tider på ARN linjen.Betydligt mer logiskt på Oslo.Klicka för att utvidga...
Se ut som ett tufft dagsverke, en liten lucka mellan 13,25 och 14,35 får hoppas att det inte blir några förseningar, men det blir ju ingen större katastrof ombokas väl via CPH.Agö skrev:Stockholm fick väl tiden som blev över för det CRJ-plan som är baserat i Århus. Klassiskt pussel.Klicka för att utvidga...
Det brukar ju bli det. Särskilt som den ska en sväng till München. Och nästa svaghet i systemet är ju förstås att man endast baserar en kärra i Århus. Pajar den är det ombokningar via Köpenhamn som gäller, med längre förseningar som följd trots att man bygger en luftbro med tio dagliga avgångar Århus-Köpenhamn.011430121 skrev:Se ut som ett tufft dagsverke, en liten lucka mellan 13,25 och 14,35 får hoppas att det inte blir några förseningar, men det blir ju ingen större katastrof ombokas väl via CPH.Klicka för att utvidga...
Det var en liknande lösning med 737-600med Stansted,Paris och Bryssel men 120 platser var nog för mycket, kanske en maskin med 90 platser är mer optimal.Agö skrev:Den här lösningen med Århus vore förstås intressant även för Göteborg. Problemet där är väl att de allra flesta intressanta linjer redan är tagna och väl inarbetade av andra (starkare) bolag.Klicka för att utvidga...
Exakt. Sedan kan man ju diskutera hur vettig just denna "lösning" var. Stansted var ju dömt att misslyckas och att konkurrera med Air France och Sabena på övriga rutter är nog inte det lättaste om man inte har ett bra schema. Men som du säger, en mindre kärra och vettigt planerade avgångstider och rutter...011430121 skrev:Det var en liknande lösning med 737-600med Stansted,Paris och Bryssel men 120 platser var nog för mycket, kanske en maskin med 90 platser är mer optimal.Klicka för att utvidga...
*host* Berlin *host*Agö skrev:Den här lösningen med Århus vore förstås intressant även för Göteborg. Problemet där är väl att de allra flesta intressanta linjer redan är tagna och väl inarbetade av andra (starkare) bolag.Klicka för att utvidga...
Bryssel var ju helt kört, Paris gick nog okej. Det var en weekendlinje och med tanke på AFs överpriser så hade den goda chanser, även om returen från Paris på fredag lunch var nästan tom.Agö skrev:att konkurrera med Air France och Sabena på övriga rutter är nog inte det lättaste om man inte har ett bra schema.Klicka för att utvidga...
Du fick Eurowings!olo skrev:*host* Berlin *host*Klicka för att utvidga...
Mm, kul! 1 morgonflight per dag...Agö skrev:Du fick Eurowings!Klicka för att utvidga...
Ja, inte blev det bättre för Köpenhamns del. Tappar tre dagliga avgångar till Berlin och får en meningslös tidig eftermiddagavgång.olo skrev:Mm, kul! 1 morgonflight per dag...Klicka för att utvidga...
Även om majoriteten av de som åkte med air berlins fyra dagliga flighter från Göteborg kanske skulle vidare, borde behovet vara större än 1 flight/dag...Agö skrev:Ja, inte blev det bättre för Köpenhamns del. Tappar tre dagliga avgångar till Berlin och får en meningslös tidig eftermiddagavgång.Klicka för att utvidga...