Palazzi skrev:"SAS ska avyttra tillgångar för 3miljarder, utanför kärnverksamheten"... Vad tusan är dessa för tillgångar? Är Eurobonus utanför kärnverksamheten? SGH? (troligt)Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Tycker det är skandal att tidningarna som skrev ned SAS under helgen inte har mage att lyfta upp de goda nyheterna. Expressen har en gammal artikel uppe från i morse som handlar om handelsstoppet, Aftonbladet har vad jag kan se inte skrivit ett ord. Sådana är dom våra tidningar, lätt att skriva skit men de goda nyheterna krävs det påtryckningar för att få. Skönt att tidningen på nätet är gratis så jag kan snylta och inte lägga mina pengar i deras fickor.Klicka för att utvidga...
Patrick Oberg skrev:Det är SGS som säljs till ett värde av ca 3 miljarder SEKKlicka för att utvidga...
Om det ändå vore så väl.Traveller skrev:Tycker det är skandal att tidningarna som skrev ned SAS under helgen inte har mage att lyfta upp de goda nyheterna. Expressen har en gammal artikel uppe från i morse som handlar om handelsstoppet, Aftonbladet har vad jag kan se inte skrivit ett ord. Sådana är dom våra tidningar, lätt att skriva skit men de goda nyheterna krävs det påtryckningar för att få.Skönt att tidningen på nätet är gratis så jag kan snylta och inte lägga mina pengar i deras fickor.Klicka för att utvidga...
Patrick Oberg skrev:Det är SGS som säljs till ett värde av ca 3 miljarder SEKKlicka för att utvidga...
Tommy Palomäki skrev:Vi bör inte glömma att SGS har runt 5000 anställda så SAS slipper pension skulden för dessa medarbetare med.Klicka för att utvidga...
flying skrev:3 miljarder för SGS i ett bolag med totalt ca 2.5 miljarder i likvida medel tillåt mig små leKlicka för att utvidga...
Tvivlar på SAS Cargo ger så mycket som 3 miljarder? Men alla bäckar små...Man har ju även fraktterminaler& hantering via Spirit som ju kanske vore lämplig sälja ut?Tommy Palomäki skrev:Ett annat alternativ skulle vara sälja SAS Cargo? T.ex. AY har redan gjort att deras säljarna säljer inte inrikes frakt utan all inrikes frakt i Finland säljs av Jetpak. Enda undantaget är vanlig post/tidningar som enligt finska postlag skall inte hanteras som frakt och därför har en annan struktur.Klicka för att utvidga...
Concorde skrev:Intressant att så många jublar och hoppar över ett positivt Q3. Allt annat hade varit en katastrof då Q3 och Q4 är av tradition starkare.The slow spiral of death continues...Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Iaf en dubblering gentemot 2011... Men det är klart att det ser fortsatt tungt ut.Jag ser dock ingen vinning i att förtära glädjen.Klicka för att utvidga...