SAS slår ihop business och guld lounger på sina hub 1a oktober

M.K skrev:Han kanske inte har tillgång till toaletten , tror bara Guld delen har dem, tyvärr inte köp/plus delen. Aldrig någon kö heller, bättre alltså än stora EBG+ loungen!Klicka för att utvidga...
Jag gick på toa i Plus-loungen i F-piren förra veckan.

Jannes skrev:Hur ska man slå ihop F-loungerna måntro?Klicka för att utvidga...
Bäst på sikt vore kanske att bara behålla gulddelen med fönster och flytta nuvarande businessdelen en trappa upp till non-schengen så har man en lounge i det området också.

Ricci skrev:Naturligt och så väntar vi bara på en ny del i loungen endast för EBP/EBD som utlovats.Klicka för att utvidga...
Tja, på minst 2st SAS event i höstas så nämnde de en separat del för EBD+ i nya CPH loungen (öppning 2027).

sweflyer skrev:Bäst på sikt vore kanske att bara behålla gulddelen med fönster och flytta nuvarande businessdelen en trappa upp till non-schengen så har man en lounge i det området också.Klicka för att utvidga...
Har tänkt mycket på det och önskat det länge, men är tyvärr rätt sparsmakat med non-schengen idag efter 11:00, egentligen bara lite London-trafik. Tveksamt att de ser värdet i det i dagsläget därför.

Ricci skrev:När jag började flyga frekvent med SAS mitten/slutet på 90-talet var det Pommery som gällde i RVC/guld loungen.Klicka för att utvidga...
Madame Pommery är ett säkert champagnekort och långkörare på AF

Trotts min blyghet och en som inte vill störa personalen, tog jag mod till mig och frågade SAS värdinnan hur det kommer att öppna upp loungerna vid F piren när det blir aktuell, fick svaret dessa lounger kommer inte att slås ihop, det är bara den stora loungen som skall slås samman.

Ville inte fråga om guld skulle bli en lounge enbart för EBD, men hoppet lever tills vi får ett svar på den frågan!

"Vi har nöjet att kunna berätta att vi slår samman SAS Gold Lounge och SAS Lounge på Arlanda, Köpenhamn och Oslo flygplats till en delad lounge från och med den 1 oktober 2025. Detta kommer att skapa mer utrymme och fler sittplatser, förbättra helhetsupplevelsen och erbjuda våra resenärer en trevligare och mer inbjudande miljö."

OSL_SAS_App.jpg

Våra lounger – Njut av WiFi, mat och dryck

Starta din resa genom att koppla av i en av våra flygplatslounger. De är lugna platser där du kan umgås, ta en bit att äta, arbeta eller bara njuta av lite lugn och ro innan du flyger »

favicon.ico

www.sas.se

Någon som vet ifall SAS har vilorum i sina skandinaviska lounger och i så fall om ett sådant kan förbokas?

L.S skrev:Någon som vet ifall SAS har vilorum i sina skandinaviska lounger och i så fall om ett sådant kan förbokas?Klicka för att utvidga...

Nej, däremot har de vilrum i loungen på CPH. Såvitt jag vet går det inte att förboka.

(Skillnaden mellan vilorum och vilrum är en av de stora sakerna jag lärt mig från mina år här på BC. Det och vad en antimakass är.)

Thornado skrev:Nej, däremot har de vilrum i loungen på CPH. Såvitt jag vet går det inte att förboka.(Skillnaden mellan vilorum och vilrum är en av de stora sakerna jag lärt mig från mina år här på BC. Det och vad en antimakass är.)Klicka för att utvidga...

Ja, vilrum är det såklart som jag är ute efter. Dock finns det kanske även de som letar efter vilorum //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji4.png

Ja buffén där uppe har fått det tufft. Och kan får inte en baristakaffe utan att 5 pers framför i kön. Tycker däremot vardagsrummet där nere är fortsatt luftigt, konstigt nog.

infosky skrev:Koas på övervåningen! Känns inte som att det är något bra flöde av människor och att det bara finns en väg upp/ner.Klicka för att utvidga...

Ja, det är ju uppenbart att det byggts som två separata lounger som nu sitter ihop på ett lite halvknöligt sätt. Där tycker jag sammanslagningen på Arlanda känns mer naturlig.

Med tanke på att avsikten är att den nya flaggskeppsloungen ska öppna på CPH om mindre än två år (och den byggs förhoppningsvis på ett bra sätt) så få man nog dock räkna med att det inte kommer göras några jättestora fysiska förändringar i nuvarande lounge.

Det har blivit luftigare på nedervåningen eftersom "alla" går till övervåningen i tron att det är bättre utbud där (vilket det inte är).

Back