Dom hade under en period en avgång från Stockholm också några dagar i veckan, slingades med ARN-PEK....fcx skrev:Gissar att någon reklamnisse bara tog en gammal bild ur arkivet utan att tänka på vilket flygplats den togs på.Men hade SAS verkligen 2 avgångar till BKK, hade för mig att det bara var en daglig?Klicka för att utvidga...
Stämmer, och det var dagflygning hemPalle Kuling skrev:CPH var daglig men ARN var väl slingad med PEK eller något sånt så runt 3 dagar i veckan?Klicka för att utvidga...
De slutade att flyga våren 2013 på BKK-CPHHafermann skrev:Sista gången jag flög CPH-BKK var hösten -12. Vilket år lade man ner denna linje?Klicka för att utvidga...
Menar du att gulfbolagen inte längre konkurrerar om semesterresenärerna från Skandinavien till Sydostasien? Det var väl främst det som sänkte denna och andra europeiska carriers linjer till Bangkok.Kai Groundstroem skrev:Förstår att det inte funkade för länge sen men nu kanske det är annorlundaKlicka för att utvidga...
Kai Groundstroem skrev:Tja, man kan ju alltid önskaFolk kanske tröttnar på att sitta 4h i Doha mitt i natten ;-) Jag bara säger att jag skulle iaf välja SAS främst.Klicka för att utvidga...
bankb skrev:Nu gillar jag ju verkligen Thais business class. Men tror inte att detta kommer hända, SAS och thai verkar ha en ök om att detta är Thais linje att köraKlicka för att utvidga...
Alf skrev:Det är ju tråkigt om det skulle finnas en sådan överenskommelse.Klicka för att utvidga...
Eller så är det helt enkelt så att linjen går att få lönsamhet i med Thais lägre kostnadsbas. Det känns som mer troligt tycker jag. SAS kan helt enkelt tjäna mer pengar på att använda sin klart begränsade flotta på linjer med bättre marginaler.bankb skrev:Nu gillar jag ju verkligen Thais business class. Men tror inte att detta kommer hända, SAS och thai verkar ha en ök om att detta är Thais linje att köraKlicka för att utvidga...
mha321 skrev:Eller så är det helt enkelt så att linjen går att få lönsamhet i med Thais lägre kostnadsbas. Det känns som mer troligt tycker jag. SAS kan helt enkelt tjäna mer pengar på att använda sin klart begränsade flotta på linjer med bättre marginaler.Klicka för att utvidga...
Troligen. Men Thai skulle kunna hålla ut betydligt längre - vilket ju redan är bevisat.fcx skrev:Eller att om både SAS och Thai skulle köra så skulle linjen bli olönsam för bäggeKlicka för att utvidga...