Joje_66 skrev:Har inte haft Kortet så länge och när jag fått det så märkte jag hur "dåligt" det var med höga dolda växlingsavgifter a la Forex...Det var första resan med kortet och jag använde det då som tänkt (antar jag) laddade och växlade till Euro, handlade och tog ut kontanter. Även om man fick lite poäng så kändes det sämre än väntat.Nu på senaste resan så hade jag skaffat Curve för att köra Amex via det, det sket sig som bekant och då kom jag på (vilket fler tydligen gjort) att jag kunde testa T.Wallet via Curve. Körde nästan allt på detta sätt (utom hotell, hyrbilar p.g.a. Amex försäkring) och det funkade. bra.Tidigare gällde Norwegian för kontantuttag och Santander för betalningar för att minimera avgifter. Där blir det dock inte några poäng. Nu laddade jag Travel Walet efterhand och alla betalningar funkade perfekt, köpen visades i mobilen direkt, både av Curve och Travel Wallet. Körde bara på SEK på T.W och debiterade i SEK från Curve förutom ett par gånger, några tior växlades från € när plånboken blev tom & en gång ställde jag in på € för att göra slut på lite pengar i den "plånboken".Har inte räknat på allt men ser inga extraavgifter utöver dålig växlingskurs från € och EBB-poängen ramlade in efterhand.Klicka för att utvidga...