Se pris på Travel Pass-bokning

seat56f

New member
Jag har en Travel Pass-bokning (TPC, tror jag det heter) som kanske eller kanske inte är värd att boka om - men jag har inte tillgång till mailet och jag minns inte vad jag fick för pris på resan. Det finns inga sådana uppgifter under "Mina bokningar", någon som vet ett sätt att kolla upp det?
 
seat56f skrev:Jag har en Travel Pass-bokning (TPC, tror jag det heter) som kanske eller kanske inte är värd att boka om - men jag har inte tillgång till mailet och jag minns inte vad jag fick för pris på resan. Det finns inga sådana uppgifter under "Mina bokningar", någon som vet ett sätt att kolla upp det?Klicka för att utvidga...


Om det är Travelpass pay as you fly spelar det inge roll eftersom du inte ska debiteras om du inte flyger (OBS! Jag har själv aldrig vågat prova detta).



Du kan kolla vilken bokningsklass det är om du har kvar bokningsreferensen på Mina bokningar | SAS (jag har ingen aning om det är så att det är samma pris för en bokningklass på en given linje, men det kan garanterat någon annan här svara på...)
 
Den som är bokningsansvarig på företaget kan se det i din resemapp genom att logga in på SAS corporate booking. Där finns en funktion som kan mejla ut bokningsbekräftelsen inkl pris till dig.

Det är riktigt att inget debiteras förrän du genomfört flygningen.
 
kristerj skrev:Den som är bokningsansvarig på företaget kan se det i din resemapp genom att logga in på SAS corporate booking.Klicka för att utvidga...


Guida mig, jag hittar inga bokningar alls på SAS Business-sidan, men är bokningsansvarig. Finns det en separat admin-sida för Travel Pass Coporate?
 
Från toppen, klicka på "Resemapp" sedan "Mina resor":



upload_2019-2-6_8-5-30-png.86141





Sedan klickar du på det lilla brevet under bokningsreferensen. Jag ser priset i brev skickade från den funktionen.



https://www.businessclass.com/forum/attachments/skärmklipp-png.86142/
 
upload_2019-2-6_12-17-46-png.86150





Hittar inte alls. Gäller resor bokade via länken ovan (som går till en ingång på classic.sas.se). Är våra TPC inte knutet till rätt SAS for Business-konto, kanske? Skaffade TPC ett tag innan nya företagsprogrammet dök upp...
 
Vi har också haft företagsprogrammet länge. Jag loggar in här:

SAS


upload_2019-2-6_12-26-39-png.86154







Lösenordet för företagskontot är samma som innan SAS bytte Credits mot Business.

Du har väl ett "pay-as-you-go" TPC och inte ett destinationspass?

Tror att du loggar in på fel ställe, använd Corporatesidan istället för Classicsidan enligt länken ovan.
 
Ja, det är ett pay-as-you-go. Har dock alltid använt Classic-länken förut eftersom den finns tillgänglig från min personliga login på sas.se.. antar att de bokningarna aldrig blir kopplade till SAS For Business då.
 
Kunde du logga in på "SAS for Business"? Om inte, så slå Corporate support en signal 08 - 797 22 02, så kan de kolla ihop ditt TPC med SAS for Business kontot.
 
Jodå, har loggat in och nu också kopplat TPC för våra profiler. Inte gjort innan. De existerande bokningarna dök inte upp för det, men de egna kan jag ju hitta genom att gå in på "Mitt Travel Pass" från min Eurobonusprofil. Övrigas däremot, kommer jag inte åt.



Hur vet jag att det är en TPC jag bokar om jag bokar via SAS for Business? Det blir det automatiskt om man har ett TPC registrerat?



Edit: Hittade nu, det är först efter man valt flighter och ska välja biljettyp som TPC dyker upp som eget alternativ.
 
Det beror på vilket pris du väljer, alla priser går inte att boka med TPC, se nedan ett exempel på ToR GOT-ARN:



upload_2019-2-6_14-6-7-png.86157



TPC innebär ju att du bokar en en fullt återbetalningsbar biljett, som du kan välja att avboka utan kostnad fram till avgång.
 
Yep. Lösningen är att fr o m nu boka via SAS For Business, för vårens bokningar gjorda med gamla TP-sidan får jag be resenären maila mig relevant info.
 
Back
Top