På lördagen blev det äventyr igen genom att ta CTA Blue Line ut till O'Hare då
@palmen landat för ett snabbt stopp på sin komprimenrade version av Jules Vern's "Jorden runt på 80 dagar". Jag tror mest han stannade till i Chicago pga. törst då enligt postad information i sin egen tråd om refererad resa, indikerade att öl-utbudet inte var helt lysande på alla flygningarna och därmed bör frekventa stopp planeras för vätskepåfyllning. Valet som Philias Fogg had gjort hette Crust Brewing och låg ett stankast fågelvägen från O'Hare. Men som vi alla vet att i USA betyder inte kort distans fågelvägen att den verkliga transportsträckan är lika kort. Framförallt inte om man anländer ej bilburen. För min egen del slutade det med en Uber från stoppet Rosemount som var en kort sträcka på 5,50$ men att gå var inte att tänka på med tanke på hur mycket Amerikaner hatar gångtrafikanter.
Rosemount upp till höger och Crust nere till vänster.
Nåväl, Phileas Fogg dök upp så det blev årets minsta BC-träff och ölprovning samt ett nachosberg för inga pengar (host).
Jag är inte experten i ämnet men det var varierande samtycke från min sida när det gäller uppställningen. Tveksamt om det är värt enbart en resa från downtown och hit bara för Crust. När Phileas tyckte det var dags att dra sig tillbaka och hoppa på resan över atlanten så tog jag mig tillbaka med Blue Line levande tillbaka till betongdjungeln. Jag insåg att akvariet hade öppet i ett par timmar till så det blev en snabbvisit för att titta på fiskar och andra arter som trivs som fisken i vattnet.
Crocs
Störig
Inte speciellt sportintresserad.
Vitvalar
Delfinpool som var deadpool just då men de gömde sig bara.
Det skulle också visa sig att fler BC-are var på ingående så helt plötsligt hade
@squeezen och brorsan landat och var också törstiga. Deras vistelse var dock den mer permanenta typen så de hade bokat hotell i downtown. Det blev ett besök på Kerryman pub som låg mitt emellan våra hotell avståndsmässigt för en större BC-träff då vi var 3 personer. Herrarna hade den goda smaken att bjuda så tack för det. Dock blev det en kort kväll då jag skulle upp 03:30 för att vara riktigt trött till min eftermiddagsfligtht och de var tydligen jetlaggade och vill kolla fotbollsmatch kl 0700 på morgonen.
Innan dagen var slut dock hann SAS ställa in SK946 (no shit) så det skulle visa sig att det fick bli United Polaris till Bryssel och SAS därifrån hem inklusive en försening på 4,5 timme (=600€). Sedan visade det sig dock att den här dök upp på flightradar:
Detta är alltså maskinen som skulle flugit mig hem som SK946 som ändå lyfte mot Chicago och sedan flög hem som SK946 men tydligen så var vi inte välkomna på den flighten. Det var några till från ett känt FB-forum som också blev ombokade. Klagar dock inte då Unitedflighten inte gick förrän kl. 18 istället vilket innebar längre tid att bli trött på innan det var dags att sova sig över atlanten men först alarmet satt till 03:30.