R
ResenärenLars
Guest
Thornado skrev:När jag bokade en Grab igår såg jag förresten ett alternativ som jag inte sett i någon av de andra liknande apparna. Men kunde boka en chaufför utan bil, dvs någon som kommer och kör dig i din egen bil.Kan tänka mig att denna service skulle kunna vara ganska populär på många ställen, framförallt på helgkvällar då personen kanske haft andra aktiviteter på dagen som krävt bil, men sen avslutat den på ett sätt som inkluderat konsumption av alkohol.Problemet är väl att den i praktiken nästan kräver att man automatiskt även bokar en annan Grab åt föraren för att sen komma tillbaka till sin bil, så kostnaden bär ju bli dubbelt så hög, kanske ännu mer i länder där lönekostnaden är högre.Hursomhelst, inte så dum tjänst.Klicka för att utvidga...
hco skrev:Bra! En typ av tjänst som även finns i Sydkorea (i allmänhet alltså). Där tar chauffören sig vidare själv (oftast kollektivt).Klicka för att utvidga...
Finns även på sina ställen i Kina, bl a i Guangzhou. Där har chaufförerna med sig små hopfällbara cyklar som de lägger in i bagageutrymmet för att kunna förflytta sig själva när kund med bil lämnats på destinationen.