Perfekt, tack. Hoppas någon kan fylla på med tex Qatar som normalt gärna vill hålla hög nivå.Homer skrev:COVID-19: Significant Downgrade of Airline Catering - SamChui.comBritish Airways, Singapore Airlines and Turkish Airlines.Klicka för att utvidga...
Kan säkert ligga något i det men tror ni inte främst det handlar om att minimera personalens beblandning med pax? Både för deras skull och för att minska risken att de blir smittspridare. Samt om att hålla nere kostnaderna...ulagun skrev:Verkar fö att många bolag ser samband mella fikaservering och corona. Gammal svensk sanning kanske. "Där spriten går in går förståndet ut"?Klicka för att utvidga...
Mikeswe skrev:Vet inte om det är förbättrat nu, men fru Mikeswe flög 23:e Mars ORD-FRA-HAM i LH First + Business. Fanns Champagne ombord ORD-FRA men måltid bestod av en vegetarisk rätt i plastförpackning (ingen förrätt / efterrätt).Ingen frukost serverades, dessutom var ju då First loungerna stängda så hon fick i stortsett nöja sig med säte + champagne + pyjamas .. På FRA-HAM flighten var det ingen servering.inte direkt den första klass upplevelsen som man är van vid .. dessutom totalförstört incheckat baggage med HON taggar, som LH totalvägrat att ersätta . I .Klicka för att utvidga...
Per N skrev:Vi har precis åkt ARN-MUC med Lufhansa Cityline i business. Näst intill överdrivet bra service. Håller LH den här nivån flyger jag gärna fler gånger inom Europa med dom.Klicka för att utvidga...
Svaret jag fick när jag berömde servicen var att City Line var som en liten familj. Dom ville ta god hand om passagerarna vilket dom verkligen gjorde.Senator skrev:Min erfarenhet är att MUC-baserade crews är väsentligt mycket bättre jämfört med FRA. Min kill-gissning är att både bolaget och anställda vill gärna få alla resenärer, särskilt de som flyger i premiumkabiner att känna sig omhändertagna.Klicka för att utvidga...
Men så är dom generellt lite trevligare i Bayern än övriga Tyskland....Senator skrev:Min erfarenhet är att MUC-baserade crews är väsentligt mycket bättre jämfört med FRA. Min kill-gissning är att både bolaget och anställda vill gärna få alla resenärer, särskilt de som flyger i premiumkabiner att känna sig omhändertagna.Klicka för att utvidga...
Ungefär så något jag fick uppleva under mina år i SchwabenlandDreamliner skrev:Men så är dom generellt lite trevligare i Bayern än övriga Tyskland....Klicka för att utvidga...
Per N skrev:Swiss igår mellan NCE-ZRH, en 50 min flygning där lätt tilltugg och ett par glas Champagne serverades. Mellan ZRH-ARN serverades varm mat och många glas ChampagneKlicka för att utvidga...
Vi drog samma erfarenhet på vägen till Nice via Munchen, citronen lös med sin frånvaro på Lufthansa.Senator skrev:På mina resor med Lufthansa/Swiss var nästan allt som vanligt. Saknade bara@011430121favoriten citron till min G&T på Lufthansa.Klicka för att utvidga...
Pursern på LH bad om ursäkt att de inte kunde erbjuda citron till Cola Zero, jag tror till och med att vi inte kunde få någon is på grund av att den inte kunde plastas in.Senator skrev:På mina resor med Lufthansa/Swiss var nästan allt som vanligt. Saknade bara@011430121favoriten citron till min G&T på Lufthansa.Klicka för att utvidga...