Jonas Casablancas skrev:Enda positiva med Loungerna är att man kan plocka på sig gratis tidningar och ta med sig att läsa på tåget. Brukar alltid hamstra upp med Newsweek, TIME och Wallpaper. Även frukosten i Sthlm loungen är riktigt god, och ostbrickan på fredagar är inte helt fel den heller (lite rött vin till, så hade det vart kanon!). Och självklart Maxió, Josefine och Matthias, SJs finaste medarbetare!Klicka för att utvidga...
Kaffemaskinen är bra. Samma variant som finns i SAS Lounger, samt många andra flygplats lounger. Har ingen större erfarenhet om man serverar frukost i Gbg loungen då jag brukar ankomma med X2000 kl 9.17. Skulle dock inte förvåna mig om de inte serverade frukost med tanke på att de flesta morgonresenärer får sin frukost serverad på tåget mot Sthlm.Roger J skrev:Håller med om frukosten i Stockholm, helt OK med smoothie, naturell yoghurt, honung, musli lite olika knäckebröd, ost, frukt, juice och bra kaffemaskin.Har de inte det i Göteborg?Klicka för att utvidga...
Jakob Rödström skrev:Finns förutom SJ ävenjernhusen | Stationslounge och Konferens på Göteborgs CentralstationKostar en slant men det är bra lunch..jKlicka för att utvidga...
Marcus_R skrev:Typiskt. Sett flera gånger, men aldrig testat. Nu finns den visst inte mer.Stationslounge | JernhusenKlicka för att utvidga...
Roger J skrev:Håller med om frukosten i Stockholm, helt OK med smoothie, naturell yoghurt, honung, musli lite olika knäckebröd, ost, frukt, juice och bra kaffemaskin.Har de inte det i Göteborg?Klicka för att utvidga...
ChabbeT skrev:Jag brukar bara dra mitt svarta kort så öppnas dörren. Nackdelen med GBG loungen är att det tycks komma mkt obehöriga dit som ringer på klockan etc och tror att det är biljettinfo och inte lounge. Gillar tysta avdelningen på loungen. Aldrig lika fullproppat som det kan vara i Sthlm på t ex fredagar. Ostbrickan brukar kunna vara framme övriga dagar i veckan också.Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Jag tar en chansning och knuffar upp den här frågan igen, jag tycker det verkar jättekonstigt om ingen alls på bc.se varit i SJ lounge Göteborg före 9.00 på morgonen? Annars kommer det en rapport framåt mitten av marsKlicka för att utvidga...
Jockezona skrev:Tråkigt med loungen är att den har begränsade öppettider på helgerna.Skulle ner till Malmö en söndag och bokade 1:a klass med SJ och då har loungen öppet mellan 14-19.Klicka för att utvidga...