Inget hänt hos mig, åkte idag och har fått poäng som vanligt med.
https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_3783-jpeg.162704/
https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_3783-jpeg.162704/
Finns vana resenärer har koll på om det brukar bli fullbokat, de kan köpa en sen avgång till mindre än halva priset och sen kan de byta så fort det går.Jönsson skrev:Tror knappast att ni behöver vara oroliga för att byte av avgång samma dag ska försvinna som premiumförmån. Att någon i sista stund hoppar på ett tåg där det finns lediga platser kostar förmodligen ingenting. Däremot så har SJ möjlighet att ännu en gång sälja den plats du lämnar efter dig. Åtminstone om bytet sker via kundtjänst eller i appen. Ordnar man däremot bytet med tågvärden direkt på perrongen så kan din plats så klart inte säljas.Klicka för att utvidga...
Inget hänt här heller.airac skrev:Inget hänt hos mig, åkte idag och har fått poäng somKlicka för att utvidga...
Idag är början på mitt nya medlemsår, står att mitt medlemsår är 2024-02-18-Igår, inget nollats för mitt nya medlemsår än, brukar det ta sin tid?PRJml2ENIpiC1e3L skrev:Jag märkte idag att räknaren nollats för mig, den hade ännu inte gjort det för nya medlemsåret, och att nästa nivå är 18000pVisa bifogad bild 162697Klicka för att utvidga...
De började väl räknas ganska sent under 2024. Jag ser en reseräknare i appen (android).palmen skrev:Någon som vet något om man kommer behöva färre än 50 resor för högsta nivån, för oss som är mitt inne i medkemsåret och bara har några månaders till bryt. År "nära" på poäng, men oklart om det blir fler resor för att komma över gränsen på poäng. Men fick man antal resor tillgodoräknande baserat på poäng mana tjänat in finns det ju incitament att okynnesåka lite.Klicka för att utvidga...
Var ser du detta i appen? Jag ser bara antal poäng kvar till högsta nivån.Anders5 skrev:De började väl räknas ganska sent under 2024. Jag ser en reseräknare i appen (android).Klicka för att utvidga...
Sorry ser nu att det var webben som appen öppnat åt mig. https://www.sj.se/min-sidapalmen skrev:Var ser du detta i appen? Jag ser bara antal poäng kvar till högsta nivån.Klicka för att utvidga...
> Endast resa genomförd efter 2024-12-01 räknas som Nivågrundande resa.palmen skrev:Någon som vet något om man kommer behöva färre än 50 resor för högsta nivån, för oss som är mitt inne i medkemsåret och bara har några månaders till bryt. År "nära" på poäng, men oklart om det blir fler resor för att komma över gränsen på poäng. Men fick man antal resor tillgodoräknande baserat på poäng mana tjänat in finns det ju incitament att okynnesåka lite.Klicka för att utvidga...
Tror appen fortfarande visar de gamla systemet (i alla fall gör min det) men när jag loggar in på webben ser jag det nya. Hade återkvalificerat till Svart nivå före ändringarna och är nu Prio Premium.intuition skrev:Fortfarande Svart i min profil, Fortfarande med uppräkning av poäng till drygt 20k och 2 månader kvar på medlemsåret.Träder de nya nivåerna i kraft först efter man nått 25k för innevarande år?Klicka för att utvidga...
Man får inga segment med månadskortHachans skrev:Fullt förståeligt att de inför antal resor som kvalificering nu när de lagt ner sin sista pendel sträcka Uppsala-Stockholm.Annars hade du snabbt haft tiotusentals kunder som på en månad kvalificerar sig på segment och som alla ska in i loungen varje dag.Det är ju också det som möjliggjort de sänkta intjäningskraven. Med 25000 i krav och så fick man nästan svart nivå om man köpte månadskort varje månad med undantag för semestern.Klicka för att utvidga...