Gotlandsflyg arbetar just nu brett tillsammans med sina operatörer och samarbetspartners på att hyra in ytterligare flygplan och besättningar för att kunna erbjuda de passagerare som strandats möjlighet att kunna resa till och från Gotland.– Vi kommer inom någon dag att i samarbete med NextJet lägga till extra turer, framför allt på Arlanda. Vi återkommer inom kort med besked om när de första turerna kan lyfta från Visby. Vår förhoppning är att så många som möjligt av de som vill resa mellan Visby och Stockholm inom de närmaste dagarna ska kunna göra det trots Skyways konkurs, avslutar Ola Mattsson.Klicka för att utvidga...
widde skrev:betalades med mitt DanskeBank-kort. Ringde banken och fick kalla handen.Klicka för att utvidga...
guapeton skrev:Jag har hört att LX nästa linje på listan från Skandinavien är GOT-ZRH. Oklart när eller om det blir.Klicka för att utvidga...
Mikael skrev:Källa?Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Visby drabbas ju väldigt hårt och tydligen har Gotlandsflyg inte möjlighet att ta över hela kapaciteten och i synnerhet inte inför stundande sommarsäsong med exempelvis Almedalsveckan och Stockholmsveckan.SAS undersöker tydligen att utöka till Visby, de ska ändå flyga dit under sommaren. Besked ska komma under eftermiddagen.Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Nu är det bara några linjer kvar vi väntar på, exempelvis:*Norrköping-Köpenhamn*Kristianstad-Stockholm (Kristianstad står helt utan reguljärtrafik just nu)*Göteborg-Luleå (Om någon vill ta över linjen)*Stockholm Arlanda-Visby (Gotlandsflyg lär inte kunna klara detta själva)Sedan förstås en rad utrikeslinjer från Göteborg som Bergen, Stavanger, Manchester, Lyon, Zürich och Prag. Fast samtliga dessa kan nås med byte i Köpenhamn eller Oslo.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Synd om Kristianstad... Ser att de nu desperat försöker locka tillbaka FR för att hålla flygplatsen vid liv...Vd:n hoppas att Ryan Air ska rädda flygplatsen - Kristianstad - Kristianstadsbladet - Nyheter dygnet runtVerkar som om SAS kommer ta hand om Visby enligt vad jag hört. De startar Visby-flygningarna nu på Fredag redan.Klicka för att utvidga...