double-trouble
New member
Hej,
Behöver ta mig till Seattle 7-9 Maj och funderar på lämpligaste rutten. Jobbet pröjsar inte business i detta fall men om premium economy inte är för dyrt (relativt economy) kan jag boka det.
Jag resonerar lite såhär, har dock inte räknat siffror ännu:
1. Boka SAS Plus via Chicago och hoppas på uppgradering (med poäng). Jag är EBG.
2. Boka Lufthansa PE och strunta i uppgradering. Behöver nog få till bokningsklass G eller E i så fall för att få till bra poängintjäning.
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm eller Göteborg (måste dock komma till Stockholm på hemresan)
Var är din destination? Seattle
När vill/behöver du resa ut? 6 Maj (ej flexibelt)
När vill/behöver du komma hem? Flexibelt, måste vara i Seattle 7-9 Maj.
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
I vilken kabinklass? --
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? (per person) 10.000 SEK
Vad är det viktigaste för dig? Poängintjäning, komfort, uppgraderingsmöjligheter, tid
Hur hade ni gjort denna resa? Samt, några bra öltips @palmen?
Mvh
Behöver ta mig till Seattle 7-9 Maj och funderar på lämpligaste rutten. Jobbet pröjsar inte business i detta fall men om premium economy inte är för dyrt (relativt economy) kan jag boka det.
Jag resonerar lite såhär, har dock inte räknat siffror ännu:
1. Boka SAS Plus via Chicago och hoppas på uppgradering (med poäng). Jag är EBG.
2. Boka Lufthansa PE och strunta i uppgradering. Behöver nog få till bokningsklass G eller E i så fall för att få till bra poängintjäning.
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm eller Göteborg (måste dock komma till Stockholm på hemresan)
Var är din destination? Seattle
När vill/behöver du resa ut? 6 Maj (ej flexibelt)
När vill/behöver du komma hem? Flexibelt, måste vara i Seattle 7-9 Maj.
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
I vilken kabinklass? --
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? (per person) 10.000 SEK
Vad är det viktigaste för dig? Poängintjäning, komfort, uppgraderingsmöjligheter, tid
Hur hade ni gjort denna resa? Samt, några bra öltips @palmen?
Mvh