Snabbt få ihop 100.000 eurobonus

travel2023

New member
Ge mig era bästa tips för att få ihop 50-100.000 eurobonus tills aug/sept? Vi kan inte resa, så betala räkningar, stora köp? Hur ska jag tänka om jag enbart tänker betala med mitt amex i sommar på semestern? Är inte så insatt men har 160.000 p och vill så gärna resa i vinter i business med familjen.

Du kanske har koll på dessa tips redan men om inte:

Teckna försäkring hos Hedvig - 10 000 poäng efter 3 månader.

Fortum elavtal - 10 000 poäng (obs kan vara dyrköpta poäng, jämför så att det är värt det för dig).

Bli värvad till Amex Elite om du inte redan har det - 15 000 poäng efter uppnått spendkrav. Edit: såg nu att du redan har Amex. Men du kanske har någon närstående du själv kan bjuda in?

Skaffa SAS MC Premium om du inte har det - 10 000 poäng om jag minns rätt.

Köp Zupergift via eurobonusshopen och konvertera till de butiker du ska handla hos - 50p per 100 kr utöver ev poäng från kreditkort. Obs fungerar ej längre hos Circle K, Coop, Hemköp, ICA & Paygoo.

Betala räkningar via betalo är oftast inte värt avgiften enl mig så länge du inte behöver boosta din spend lite för att få en voucher.

10K poäng om du skaffar medlemskap hos Singular Society

MicrosoftTeams-image_66.jpg

Eurobonus

Earn 5 000 points when you sign up for a Singular Society membership at singular-society.com.

Header_Logo.svg

singular-society.com

travel2023 skrev:Ge mig era bästa tips för att få ihop 50-100.000 eurobonus tills aug/sept? Vi kan inte resa, så betala räkningar, stora köp? Hur ska jag tänka om jag enbart tänker betala med mitt amex i sommar på semestern? Är inte så insatt men har 160.000 p och vill så gärna resa i vinter i business med familjen.Klicka för att utvidga...
Fundera ett varv över tillgänglighet på biljetter. Du skriver familjen, så jag antar att ni är flera än två. Om vinter betyder jul/nyår får ni vara mycket flexibel med datum och resmål för att boka platser i augusti. Inget fel med att prova men ha realistiska förväntningar. Bonusplatser till vintern har redan släppts så kolla läget nu.

Det sagt inget fel med att samla poängen nu, då kan man boka något när du hittar en rolig resa.

travel2023 skrev:Ge mig era bästa tips för att få ihop 50-100.000 eurobonus tills aug/sept? Vi kan inte resa, så betala räkningar, stora köp? Hur ska jag tänka om jag enbart tänker betala med mitt amex i sommar på semestern? Är inte så insatt men har 160.000 p och vill så gärna resa i vinter i business med familjen.Klicka för att utvidga...
Tycker att du/ni ska fundera ett varv till och kanske köpa biljetter istället.

Business med Star Alliance kostar ca 100K poäng pp och uppåt utanför Europa.

Business med SAS kostar 100K poäng pp utanför Europa dock med 50% rabatt för barn (2-9 år).

Sedan ska ni hitta award-biljetter över jul/nyår, inte omöjligt men mkt svårt, framförallt i sent skede.

Fokusera på att tjäna in en ny 2-4-1 med Amex Premium/Elite.

Slutligen, lägg rejält med tid på att läsa forumet så du lär dig hur allt funkar och vad det kostar. Att byta el- och försäkringsbolag när du inte har full koll känns sådär…

Tror det är vettigare att lägga kraften på att jaga billiga biljetter. Lägga bevakningar via google flights sökningar eller andra tjänster som larmar när det finns historiskt sett billiga biljetter. Bonustillgången på mer än någon enskild biljett till attraktiv vinter destination kommer vara för låg.

Vet inte hur stor din familj är, men du är ganska sent ute för bonusbiljetter till attraktiva destinationer på attraktiva tider/dagar. Lägg därtill att svårigheten ökar markant med antalet biljetter som behövs.

Lägg energin på att köpa biljetterna för i vinter istället, läs på på forumet och köp bonusbiljetter nästa resa istället.

Tack för alla tips och inputs.

Jag har signat upp mig och sambon (vi har pointsharing) på singular society (50% rabatt med en kod jag hittade)

Skickat en länk och bjudit in sambon till amex premium för 10.000 (kampanj som går ut idag) ansökt om MC premium

Signat 2 försäkringar med Hedvig. Går allt detta igenom så är det 60.000 eurobonuspoäng. Sen har vi bestämt oss för att köra Betalo med några räkningar framöver och allt på Amex som går. Hoppas vi kommer iväg nästa år.

travel2023 skrev:Tack för alla tips och inputs.Jag har signat upp mig och sambon (vi har pointsharing) på singular society (50% rabatt med en kod jag hittade)Skickat en länk och bjudit in sambon till amex premium för 10.000 (kampanj som går ut idag) ansökt om MC premiumSignat 2 försäkringar med Hedvig. Går allt detta igenom så är det 60.000 eurobonuspoäng. Sen har vi bestämt oss för att köra Betalo med några räkningar framöver och allt på Amex som går. Hoppas vi kommer iväg nästa år.Klicka för att utvidga...
Det är nog enklare att fixa poängen än att hitta platser om ni hade tänkt åka när ”alla” andra vill åka.

travel2023 skrev:Hoppas vi kommer iväg nästa år.Klicka för att utvidga...
Tänk på att många bonusplatser släpps ca 330 dagar före avresa. Beroende på flygbolag, destination och tid på året så går flertalet åt inom enstaka minuter från släpp till inom de närmsta dygnen. Lycka till
263a.png

travel2023 skrev:Tack för alla tips och inputs.Jag har signat upp mig och sambon (vi har pointsharing) på singular society (50% rabatt med en kod jag hittade)Skickat en länk och bjudit in sambon till amex premium för 10.000 (kampanj som går ut idag) ansökt om MC premiumSignat 2 försäkringar med Hedvig. Går allt detta igenom så är det 60.000 eurobonuspoäng. Sen har vi bestämt oss för att köra Betalo med några räkningar framöver och allt på Amex som går. Hoppas vi kommer iväg nästa år.Klicka för att utvidga...
Skaffa Curve för att i större utsträckning utnyttja dubbla poänghelger med SAS MC, ger betydligt mer poäng än Amex Premium (du behöver dock lägga 150k på Amex om du vill ha 241 vouchern).

Jag är new beginner på detta med presentkort som går att köpa på SAS Eurubonus Shopping. Jag har läst det jag kan i tråden om speciellt Zupergift.

Men visst är det så att om jag köper ett antal Zupergift för typ 10 000 kr (maxbelopp) med mitt SAS MC Premium så får jag dels 5 000 poäng per kort samt även poäng för köpe-beloppet på SAS MC… Om jag dessutom väntar och köper korten på en dubbelpoängshelg som blir utfallet ännu bättre?

Tanken är att köpa ny TV och ny MAC inkl. itllbehör och annat i höst.

På Zupergifts hemsida nämner de att man får använda ”max 5 presentkort per köp” på tex. Elgiganten. Detta innebär väl att det både poäng och köpmässigt blir bättre att köpa Zupergifts presentkort än att tex gå på Elgigantens egna?

toer00 skrev:Jag är new beginner på detta med presentkort som går att köpa på SAS Eurubonus Shopping. Jag har läst det jag kan i tråden om speciellt Zupergift.Men visst är det så att om jag köper ett antal Zupergift för typ 10 000 kr (maxbelopp) med mitt SAS MC Premium så får jag dels 5 000 poäng per kort samt även poäng för köpe-beloppet på SAS MC… Om jag dessutom väntar och köper korten på en dubbelpoängshelg som blir utfallet ännu bättre?Tanken är att köpa ny TV och ny MAC inkl. itllbehör och annat i höst.På Zupergifts hemsida nämner de att man får använda ”max 5 presentkort per köp” på tex. Elgiganten. Detta innebär väl att det både poäng och köpmässigt blir bättre att köpa Zupergifts presentkort än att tex gå på Elgigantens egna?Klicka för att utvidga...
Så länge poängintjäningen via zupergift 50p/100kr överstiger det sas-shoppen anger vid köp direkt hos dem så är det ju en bra deal, det finns de hos SAS som ger mer än 50p/100kr.

Sen gäller det att ha koll på respektive inlösningsställe vilka regler som gäller, det verkar du ju ha kollat upp. Tips är att läsa även på respektive butiks hemsida vad som gäller för presentkort för att minimera risken för en oops.

Kolla även begränsningar för zupergift, det funkar inte att växla till allt om det köps via SAS.

Dawes skrev:Så länge poängintjäningen via zupergift 50p/100kr överstiger det sas-shoppen anger vid köp direkt hos dem så är det ju en bra deal, det finns de hos SAS som ger mer än 50p/100kr.Sen gäller det att ha koll på respektive inlösningsställe vilka regler som gäller, det verkar du ju ha kollat upp. Tips är att läsa även på respektive butiks hemsida vad som gäller för presentkort för att minimera risken för en oops.Kolla även begränsningar för zupergift, det funkar inte att växla till allt om det köps via SAS.Klicka för att utvidga...

Men man köper alltså presentkort med hjälp av presentkortet...? Först Zupergift för tex 10 000 kronor (max belopp på SAS Eurobonus Shopping), sedan köper jag 2 st Elgiganten kort för 5 000 kr st (max belopp på Zupergift.com), för detta får jag då 5 000 p ? Men om jag köper ElGigantens kort direkt utan att gå via Zupergift, då får jag bara 2 500...? Så ur poängsynpunkt så är det Zupergift som gäller...??

Har du ens varit inne och tittat vad du får om du köper presentkort direkt via SAS? Du får 50p/100kr där också.

Ahh har sett fel…50/100 p där också…

Men man får poäng för själva köpesumman också? Om man använder typ SAS MC ?

toer00 skrev:Ahh har sett fel…50/100 p där också…Men man får poäng för själva köpesumman också? Om man använder typ SAS MC ?Klicka för att utvidga...
Hur menar du? Att man får poäng när man handlar på SAS MC eller typ amex..........?

Back