Sökes: Göteborg - Kap Verde (SAL) Awardresa om möjligt

andreas-net

New member
Hej, vi hade tänkt att åka till Kap Verde över höstlovet och eftersom jag har 200 000+ poäng och 3 st amexvouchrar så hade jag helst sett att det blev en awardresa.

ok :

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
Var är din destination? Kap Verde (SAL)
När vill/behöver du resa ut? 27:e Oktober +/- 1dag
När vill/behöver du komma hem? 3 November +/- 1dag
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 5 vuxna och 1 barn (8 år)
I vilken kabinklass? Economy (Tror inte poängen räcker till mer)
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? (per person) Om det inte finns award så får det inte överstiga 5000
Vad är det viktigaste för dig? Pris (dock inga 24 timmars resor då min mamma som är 72år skall med)
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
/Andreas

Sitter på taskig lina och telefonen så jag hinner inte kolla mer exakta flighter men reguljärt och *A så skall du nog kolla TAP Portugal.

Taggen skrev:Sitter på taskig lina och telefonen så jag hinner inte kolla mer exakta flighter men reguljärt och *A så skall du nog kolla TAP Portugal.Klicka för att utvidga...
Stämmer Men ni får nog räkna med övernattning i LIS, vilket är riktigt trevligt om man har tid.

Jag har letat en del och märkt att det inte verkar vara några problem att hitta bonusplatser till Lissabon, det är sista sträckan till Kap Verde som är lite problematiskt.

Just nu hittar jag endast fyra platser på ditresan i economy och på hemresan finns bara platser i business, det går att hitta platser till alla om jag förlänger resan till 10 dagar, dock så är det problem då vår dotter som skall med på resan går i nian och får inte ledigt annat än på lovet.

Är det någon som har erfarenhet att boka bonusplatser till Kap Verde?

Hur ser chanserna ut på att de släpper fler platser?

Jag hade en bokning för två i höstas till Sal som vi fick avboka i sista stund av olika skäl. Det var dock god tillgänglighet för två i business men hemresan blev via Bryssel (och Lissabon, förstås). TAP flyger även till andra öar och det finns gott om inrikesflyg mellan öarna. Kanske värt att kolla?

Nu verkar det vara det som är problemet att vi är 6 personer som skall åka.

När jag kollar verkar det vara många dagar runt den tiden som vi skall åka då det inte finns några bonusplatser alls på rutten LIS-SID, kan man åka via någon av de andra öarna ?

Andreas.Net skrev:Nu verkar det vara det som är problemet att vi är 6 personer som skall åka.När jag kollar verkar det vara många dagar runt den tiden som vi skall åka då det inte finns några bonusplatser alls på rutten LIS-SID, kan man åka via någon av de andra öarna ?Klicka för att utvidga...

TAP flyger även till Boa Vista, Praia och São Vicente. om jag läser rätt. Sex bonusplatser på samma flight är ju svårt generellt i denna värld men man kan ju alltid kolla!

Som upplysning så är SAL flygplatskod för San Salvador, inte Kap Verdeöarna, så du inte hamnar fel...

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=ARN-SAL&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag försöker kolla på det här med inrikesflyg mellan öarna och jag hittar ingenting, det inhemska flygbolaget listar bara internationella rutter, är det någon som har koll på hur det funkar t ex. att flyga LIS-RAI-SID ?

Nu är har jag kollat lite till och en lösning som skulle kunna funka är:

26/10 GOT-SID (4 platser finns i economy award platser)

26/10 GOT-LIS (2 personer tar denna rutt)

26/10 LIS-SID (2 betalbiljetter ca 5500:- för enkelresa)

4/11 SID-GOT (6 awardplatser finns i economy)

Detta upplägg är nog det bästa jag har hittat hittills då åker vi alla samma flighter, nackdelen blir att vår dotter får ta 2 dagar ledigt utöver lovet och skolan kan ev. klaga.

En annan fråga: den rutten jag har tänkt ger oss 5 timmar i Lissabon och det är bara jag som har guldkort så endast 2 av oss kommer in i loungen, är det någon som vet om man kan köpa sig in i loungen och i så fall vad det kostar och om det är värt det?

Du kommer inte in i TAP-loungen om du inte är Gold eller business-biljett. Men det finns två betallounger som börjar på 25€, (125 SEK med Diners) ANA lounge(!) och Blue lounge. Enligt LoungeBuddy så är ANA bäst.

Loungerna på Lisbons flygplats håller en ganska medioker standard. Fiken som finns på flygplatsen är i mina ögon minst lika bra eller trevligare än själva Loungerna. Att ta sig landside är enkelt, om ni har 5 timmar dagtid så skulle jag i alla fall fundera på att ta metron någon/några stationer och söka upp en lokal restaurang, eller cafe, som kan bli minst lika prisvärt.

Kungsholmen skrev:Loungerna på Lisbons flygplats håller en ganska medioker standard. Fiken som finns på flygplatsen är i mina ögon minst lika bra eller trevligare än själva Loungerna. Att ta sig landside är enkelt, om ni har 5 timmar dagtid så skulle jag i alla fall fundera på att ta metron någon/några stationer och söka upp en lokal restaurang, eller cafe, som kan bli minst lika prisvärt.Klicka för att utvidga...
Jo den tanken hade jag också men eftersom vi är 6 personer varav en är min mamma som är 73 år och en är min son som är 8 år så tror jag bara det blir jobbigt att lämna flygplatsen.

Sen så verkar ändå Tap Premium Lounge rätt bra och en annan sak som brukar vara bra med lounger är att det är hyfsat tyst och lungt, till skillnad från fik och barer ute i avgångshallen.

Det jag just nu har hittat är följande:

Utresa: 26/10 (OBS! 4 pers bokas på hela rutten, 2 pers bokas endast till LIS och åker på köpebiljett til SID)

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=GOT-DUS-LIS-SID&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*

9:15 - 10:45 GOT-DUS (LGW)

13:05 - 15:10 DUS-LIS (TP)

20:45 - 22:55 LIS-SID (TP)

Hemresa: 5/11

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=SID-LIS-WAW-GOT&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*

01:45 - 06:30 SID-LIS (TP)

9:15 - 14:15 LIS-WAW (TP)

19:50 - 21:30 WAW - GOT (LOT)

Jag hoppas på att det går att optimera denna resa ev om det går att få in något ben med SAS (då blir väl skatter och avgifter lägre ?) dels så att vi slipper för långa byten på ställen där inte alla kommer in loungen.

Problemet är ju att vi är 6 personer men det verkar i stort sätt bara vara problem att hitta platser på sista benet.

Skulle verkligen uppskatta om någon har nån ide på hur vi kan optimera ovanstående rutt.

/A

Jag har försökt via ITA Matrix att beräkna vad skatter och avgifter blir för denna resa men jag har hittat denna rutt när jag söker.

agehall skrev:Vilken? Känns som du glömde något i ditt inlägg...Klicka för att utvidga...
Jag sökte på GOT-SID i ITA Matrix och inga av de resultat jag fick upp matchade den rutt som jag hittat via United, är det så att jag får söka på varje ben för sig och sen lägga ihop ?

Back