Ställen som inte tar emot Amex

• Thread starter Thread starter Dreamliner
  • Start date Start date
ptotheg skrev:Har senaste veckorna haft problem på Ingo stationer när jag ska köpa överprisad diesel. Nu senast sa centralen chipfel och startade om och krashadeKlicka för att utvidga...

NotRyan skrev:Du gjorde inte kortis i kortläsaren med plåtbiten då?Klicka för att utvidga...

Detta har hänt mig på flera bensinstationer med metallkort (AMEX platinum).

businessmamman skrev:Det som förvånade mig var att stora coop inte tar sas amex trots samarbetet med coop medmera kring Eurobonuspoäng.Klicka för att utvidga...
Alla Coop butiker ska ta amex, måste vara något exceptionellt some hänt där du försökt betala.

Coop och eurobonus har dock is väldigt liten korrelation vad det gäller amex. Det är något som varje företag själv tar beslut om.

palmen skrev:Alla Coop butiker ska ta amex, måste vara något exceptionellt some hänt där du försökt betala.Coop och eurobonus har dock is väldigt liten korrelation vad det gäller amex. Det är något som varje företag själv tar beslut om.Klicka för att utvidga...
Den här butiken tar inte amex, har frågat. Vet inte hur exceptionellt det är...

palmen skrev:Coop har centralt avtalen med amex och alla butiker ska ta det om inget ändrats.Jag skulle nog höra med coop kundtjänst varför denna butik inte tar amex.Klicka för att utvidga...
Jag handlar maten online, och väldigt sällan i denna coop-butik (Coop Daglivs Fridhemsplan om någon undrar).

businessmamman skrev:Jag handlar maten online, och väldigt sällan i denna coop-butik (Coop Daglivs Fridhemsplan om någon undrar).Klicka för att utvidga...
Så du betalar online antar jag? Då är det nog där skon klämmer. Någon som har bättre koll på Coop och online köp kan säkert bekräfta/dementera huruvida det ska gå med amex.

Tycker ändå det kan vara läge att prata med Coop och göra dom medvetna om problemet.

palmen skrev:Så du betalar online antar jag? Då är det nog där skon klämmer. Någon som har bättre koll på Coop och online köp kan säkert bekräfta/dementera huruvida det ska gå med amex.Tycker ändå det kan vara läge att prata med Coop och göra dom medvetna om problemet.Klicka för att utvidga...
Nej, inte online på coop. Handlar enstaka gånger i denna fysiska butik, som inte tar amex. Nån som vill/orkar gräva i det är välkommen att göra det. Jag fortsätter handla online på en annan butik och de få köp som görs i denna butik blir på SAS MC.

palmen skrev:Så du betalar online antar jag? Då är det nog där skon klämmer. Någon som har bättre koll på Coop och online köp kan säkert bekräfta/dementera huruvida det ska gå med amex.Tycker ändå det kan vara läge att prata med Coop och göra dom medvetna om problemet.Klicka för att utvidga...

Kan bekräfta att coop online tar Amex.

Coop Daglivs vid Fridhemsplan tar Amex. De har dock haft ouppdaterade maskiner så blipp fungerar ej, du får köra med chippet. Har ej dagsfärsk info, men det är konstigt om de ändrat precis nu.

businessmamman skrev:Den här butiken tar inte amex, har frågat. Vet inte hur exceptionellt det är...Klicka för att utvidga...
På många coop-butiker funkar inte blippen med amex (därmed inte heller betalning med mobilen) men det funkar om man sätter i kortet. Kan det vara det?

Back