agehall skrev:Jag måste säga att jag tycker problemen med AmEx är överskattade idag. Nästan alla ställen jag handlar på tar AmEx, så jag håller med Martin - antingen är mitt köpmönster anpassat för AmEx eller så är problemen överskattade. Jag tror på det sistnämnda för det har blivit lättare och lättare att använda kortet.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Jag handlar inte på resebyrå i onödan men när jag gjorde det förr så tog Ticket inte emot Amex på onlinebokning men det var okej att betala på deras butik..Klicka för att utvidga...
Flood skrev:Av något som är lite mer rikstäckande så saknar jag Amex hos McDonalds .Klicka för att utvidga...
Flood skrev:Av något som är lite mer rikstäckande så saknar jag Amex hos McDonalds och Burger King i Sverige. Mitt skräpmatsätande koncentreras därför till Max som tar både Amex och DC.Klicka för att utvidga...
sembl skrev:Holland rent generellt skulle jag säga. Otroligt skämmigt att behöva plocka fram sitt Maestro kort.Klicka för att utvidga...
Najk skrev:Jag hade gärna sett att matbutiken Willys tog emot AMEX.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag måste säga att jag tycker problemen med AmEx är överskattade idag. Nästan alla ställen jag handlar på tar AmEx, så jag håller med Martin - antingen är mitt köpmönster anpassat för AmEx eller så är problemen överskattade. Jag tror på det sistnämnda för det har blivit lättare och lättare att använda kortet.Klicka för att utvidga...
Besök Asien lite oftare och äta på lokala restauranger istället för hotellets restaurang, handla på lokala butiker istället för butiker från kända märke så förstår du att problemet INTE är överskattat.Stefan62 skrev:Jag instämmer - problemet är överskattat.Jag har inget särskilt köpmönster och håller mig inte till vissa butiker. Mitt Amex används flera gånger per dag och aldrig några problem. Detsamma gäller utomlands.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Besök Asien lite oftare och äta på lokala restauranger istället för hotellets restaurang, handla på lokala butiker istället för butiker från kända märke så förstår du att problemet INTE är överskattat.Klicka för att utvidga...
Du bekräftar själv, du handlar där de accepterar Amex, det betyder inte att de flesta ställen accepterar Amex.Stefan62 skrev:men visst jag kollar innan vilka som accepterar kort-betalning samt vilka kort och kanske styrs lite av det.Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Praktiskt taget varenda mataffär, restaurang och klädbutik i Rotterdam. Visa och Mastercard är också ganska svåra att använda i den staden...Klicka för att utvidga...