Status match till Ita Airways och Skyteam Elite och Elite Plus

intuition skrev:Ho-ho, lite byråkrati-vibbar av detta.Landade på PQC och fick till check-in direkt för att få inlagt nummer i reservationen.- Det ligger redan där, säger hon och pekar på mitt e-biljett-kvitto.- Ja, men det fungerar inte när jag checkar in, sa jag (2ggr)- Go to airline counter!Där var det kö så jag pallade inte vänta. Tänkte att problemet kanske ligger i web-checkin så det löser sig i morgon vid avfärd.Nästa dag, får jag inte checka in alls.- go to airline counter! Must update ticket will full name.Reser som alltid med efternamn + första förnamn. Går till airline counter, där skakar de bara på huvudet. Frågar vem som skickat mig dit och går tillsammans till check-in där agenten får besked att biljetten är korrekt och att de ska checka in mig.Agenten gör det, men envisas med att "full name" ska vara med och lägger massor av tid på att addera förnamn 2 och 3 som mellannamn. AZ numret kan såklart inte klara och jag har ingen lust att gå ett varv till till airline counter...Min carry-on väska som var godkänd på hitvägen är inte det på returen och måste checkas in. *)Vänliga hälsningarfrån "statusless in Vietnam"*) formellt korrekt men hade jag orkat ta ut vinter jackan hade det varit under 12kgKlicka för att utvidga...
Vi (familjen) hade samma problem på PQC i julas. Inrikes flyg med VN till SGN. Räckte inte med efternamn + förnamn utan krävdes alla förnamn på biljetten. Samma rumba som du, via airline counter innan detta ordnades upp. Inga problem i SGN på turresan.

pep skrev:.....fik du Lounge tilgang som Skyteam elite?Klicka för att utvidga...
I SGN hade jag byte inrikes-utrikes. Det tog 1 timme (!) i immigration och säkerhet och jag gick direkt till gate utan att leta upp loungen.

Jag tror att det skulle fungera med att visa kortet i ITA appen, men jag testade inte.

Det verkar finnas en ny statusmatch: https://www.ita-airways.com/en_gb/volare/promotions.html

Jag försöker registrera mig hos ITA Airways Volare, men får hela tiden felmeddelandet "ERROR Required Field" för Zip Code. Vet någon hur man kommer vidare? Jag har testat med både äkta och fejkade postnummer med olika antal siffror.

ita-jpg.155055

Har du testat skriva dem i formatet 12 345, dvs mellanslag mellan andra och tredje siffran?

Har stött på en sajt eller två som tycker det är det rätta sättet för svenska postnummer, och inget annat duger.

Hvis man statusmatcher fra FB til Volaire, da kan man vel, naar LH overtager ITA, forvente at status i Volaire foelger med over i M&M? Derved kan man over et halvt aars tid matche et FB Platinum til et M&M senator, korrekt? Nogen som kan bekraefte min formodning?

pep skrev:Hvis man statusmatcher fra FB til Volaire, da kan man vel, naar LH overtager ITA, forvente at status i Volaire foelger med over i M&M? Derved kan man over et halvt aars tid matche et FB Platinum til et M&M senator, korrekt? Nogen som kan bekraefte min formodning?Klicka för att utvidga...

Visst, men Flying Blue finns inte med på listan över bolag man matchar till.

Hachans skrev:Visst, men Flying Blue finns inte med på listan över bolag man matchar till.Klicka för att utvidga...
Tak, @Hachans ...du mener matcher fra? OK, det har jeg nu ogsaa fundet ud af. Saa min chance for match-status i Volaire er da kun med BAEC eller QRPC (hvor jeg har hvs. bronze og soelv). Disse stati kan dog kun give mig Volaire Plus status, hvilket naeppe vil blive konverteret til FT hos M&M?

Exempel på statusmatchningsförsök från den 18 juli visar detta nu::

THU, JUL 18,24

REQUEST NUMBER

0190XXXXX

STATUS

In Progress

REASON

Status Match

ITA tar sin tid åtminstone för de som skickar in information om amerikanska flygbolagsprogram.

guwonder skrev:Exempel på statusmatchningsförsök från den 18 juli visar detta nu::****************************THU, JUL 18,24REQUEST NUMBER0190XXXXXSTATUSIn ProgressREASONStatus Match****************************ITA tar sin tid åtminstone för de som skickar in information om amerikanska flygbolagsprogram.Klicka för att utvidga...

AUG 3:

Dear Customer,

We regret to inform you that your request for Status Match number 0190***** has unfortunately been rejected.

Check the Terms and Conditions to make sure you have completed the request correctly.

You can consult your personal area in the "Do you need help?" section for more information on the reason for the rejection.

Best regards,

Team Volare

Nu är det dags att skicka in igen med samma material. Eller för att skicka material från ett annat flygbolagsprogram.

guwonder skrev:AUG 3:******Dear Customer,We regret to inform you that your request for Status Match number 0190***** has unfortunately been rejected.Check the Terms and Conditions to make sure you have completed the request correctly.You can consult your personal area in the "Do you need help?" section for more information on the reason for the rejection.Best regards,Team Volare******Nu är det dags att skicka in igen med samma material. Eller för att skicka material från ett annat flygbolagsprogram.Klicka för att utvidga...

ITA Volare avvisade mig två gånger sedan 17 juli eller 18 juli. Sedan tog de en ny statusmatchningsansökan med samma material som tidigare och accepterade den ändå. Inkonsekvent, men det fungerade ändå.

Back