Statuspoäng för inställd SAS-flight?

maja

New member
Tycker mig ha läst tidigare här på BC.se att man/någon fått statuspoäng för inställda SAS-flighter och undrar om någon vet vad som gäller?



Det enda jag hittade nu vid en sökning är följande;


ssh9721 skrev:De säger att om du har en flight kvar till nästa nivå eller behålla befintlig och den har blivit inställd på grund av myndigheters reserestriktioner, då kan man via kundtjänst ansöka om att få de poängen man skulle ha fått.Kravet är att resan måste vara köpt innan restriktionerna trädde i kraft och endast resor i dagsläget fram till 30:e april.Klicka för att utvidga...


Resan var givetvis inköpt innan allt detta drog igång och vi skulle ha åkt till GOT-CPH-SFO nu den 26/6 och sedan retur den 14/7.



Frågan är vad som gäller kring ev. statuspoäng för denna flygning?



Antingen är jag dålig på att söka (sannolikt) , eller så har de tagit bort denna information för jag har för mig att jag läst något under FAQ på SAS hemsida tidigare...



Så är det någon som sitter på information kring detta så får ni gärna dela med er.



Tack på förhand!
 
Vi är flera som har fått även för resor efter 30 april, så skicka ett mejl till kundtjänst. Har löst sig väldigt snabb för min del.
 
Tack @taxvalp för återkopplingen. Avvaktar tills min hemresa skulle ha varit och kontaktar kundtjänst då för avsaknaden av statuspoäng.
 
Har någon möjlighet att bifoga mailadressen til kundtjänst? Letat runt på hela SAS sidan utan att lyckas finna annat än kontaktformuläret
 
John Rambo skrev:Letat runt på hela SAS sidan utan att lyckas finna annat än kontaktformuläretKlicka för att utvidga...
Jag kan starkt rekommendera kontaktformuläret, jag har ofta stor framgång när jag använt det, trots diamondstatusen. Har du inte provat ditt case därigenom kan jag nog tycka att du borde ge det ett försök, lycka till!
 
Tack är för detta! Fick tag på en medarbetare genom chatfunktionen på sas.se - av denna herre fick jag budet att maila min request för saknade statuspoäng till guldmailen i dk. Jag ger det ett försök. Tackar för er hjälp!
 
Goldsupporten svarade nu, väldigt positivt och hjälpfullt. Jag kunde inte få de 5000saknade statuspoängen nu då mitt ”år går ut” först Februari 21. Däremot lovade de hjälpa mig lyfta upp om det är 5000 poäng som saknas när det blir dags. Bra service!
 
John Rambo skrev:Goldsupporten svarade nu, väldigt positivt och hjälpfullt. Jag kunde inte få de 5000saknade statuspoängen nu då mitt ”år går ut” först Februari 21. Däremot lovade de hjälpa mig lyfta upp om det är 5000 poäng som saknas när det blir dags. Bra service!Klicka för att utvidga...
Trams!



Klart att de kan ordna direkt om de vill. Jag hade flygning t/r till Los Angeles bokad den 24 april i år, den ställdes förstås in. Den 20 april var jag i kontakt med kundtjänst för att starta återbetalningen och ansöka om statuspoängen. Två dagar senare, den 22 april var statuspoängen på plats för både mig och min medresenär. Båda våra år går ut i månadsslutet av augusti.
 
Förstås, men det är skillnad på folk och folk - som myndighetsresenär i främst SAS go light inom landet får jag kämpa för att ta mig upp till Guld - de kanske premierar denna service för mer ”trogna kunder”.

Jag är likaså nöjd med den skriftliga garantin, och ser fram mot ett 2021 som guld
 
Back
Top