Har inte fått några.FilipJ skrev:Någon annan sominte fått poängen?Klicka för att utvidga...
JAW skrev:Verkar vara konsekvent att EB bonus poängen från Amex Elite + Betalo kommer med en månads fördröjning jämfört med övriga inköp. Därmed fördröjs ju nu också level poängen.Utjämnat blir det rätt men fördröjt … kan ju vara bra att veta vid ny kvalificeringsperiodKlicka för att utvidga...
Ett exempelMattias Holmén skrev:Kan du utveckla mer kring på vilket sätt debiteringar via Betalo (och ev andra handlare) hanteras annorlunda när det kommer till poäng?Klicka för att utvidga...
JAW skrev:Ett exempelPerioden 3/12-2/1 var på drygt 63000kr varav Betalo 41000kr men gav bara ~3300 poängPerioden 3/1-2/2 var på drygt 21000kr men gav ~13300 poängSamma sak i april o maj utan att gå in på detaljer.Klicka för att utvidga...
I exemplet var det den 30/12 så före månadsskiftet.Mattias Holmén skrev:Oki, jag har inte upplevt samma. Är köpen gjorda innan månadsskiftet eller efter?Klicka för att utvidga...
Det är lite gamble på när transaktionen kommer med i månadens överföring eller inte när den sker nära brytdatumet (ej nödvändigtvis månadsskiftet). Håller man sig en bit ifrån det så har då jag aldrigt varit med om att transaktionstypen (Betalo/vanligt köp) spelat någon roll.JAW skrev:I exemplet var det den 30/12 så före månadsskiftet.I maj var det efter, den 1/5.Men Betalo transaktionerna var i båda fallen med på periodens faktura men inte poängen … den kom månaden efter.Klicka för att utvidga...
Nej. Endast fått Nivåpoängen. Gjorde en skärmdump på erbjudandet, som du ser i finstilta, "senast Juli 2025".Ymer skrev:Är det någon som fått sina 20k poäng för uppgradering från premium till elite innan 1/4?Klicka för att utvidga...
Dom hade ju vissa villkor om debitering av avgift/poäng om man säger upp sitt kort i förtid, men det är borta, så borde vara okBudgetresenär skrev:Pga att AMEX Premium blev sämre vill jag säga upp mitt kort inom 12 månader från att jag skaffade det. Vet någon om följande ändå är applicerbart, trots att AMEX försämrade villkoren:AMEX - bli debiterad för erhållna poäng om du avslutar/nedgraderar kortet inom 12 månaderKlicka för att utvidga...
Vet du exakt när de försvann? Om jag skaffade mitt kort innan de försvann antar jag att de fortfarande gäller mitt kort?Frukten skrev:Dom hade ju vissa villkor om debitering av avgift/poäng om man säger upp sitt kort i förtid, men det är borta, så borde vara okKlicka för att utvidga...