Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

olo skrev:Det var typ det dummaste jag har hört på länge!Att tillgång till SAS-loungen på CDG skulle baseras på vilken fare basis jag har på biljetten, där två biljetter i samma kabinklass och bokningsklass skulle ha olika villkor, vore barockt och dessutom skulle kräva ett helt annat IT-stöd.Klicka för att utvidga...


Jag tycker också detta är jätte jättemärkligt!

Det enda med reson måste väl vara att som tidigare i tråden, att it skrivit det lite konstigt och att både SAS kundtjänst och chat misstolkar det hela också.
 
Andemeningen var säkert att ge korrekt information till Plus-kunder om att de inte kan förvänta sig lounge på t ex hemresan från Dublin. Men det blir snabbt väldigt komplext med alla undantag.
 
Canadien skrev:Andemeningen var säkert att ge korrekt information till Plus-kunder om att de inte kan förvänta sig lounge på t ex hemresan från Dublin. Men det blir snabbt väldigt komplext med alla undantag.Klicka för att utvidga...
"- Vi vill förenkla våra kunders resande. Som en del av det introducerar vi SAS Go och SAS Plus. För SAS betyder enkelhet att det du behöver ingår. Under utveckling av det nya konceptet har vi tagit utgångspunkt i våra kunders behov snarare än branschstandard, säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef SAS."



Rickard Gustafson, 22 mars 2013.



SAS förenklar resandet - Introducerar SAS Go och SAS Plus - SAS
 
Såhär enkelt är det nu



Go light

Go

Plus

Plus Saver

Plus full flex

Go light utan loungetillgång

Go utan loungetillgång

Plus utan loungetillgång

Plus Saver utan loungetillgång

Plus full flex utan loungetillgång
 
Homer skrev:Såhär enkelt är det nuGo lightGoPlusPlus SaverPlus full flexGo light utan loungetillgångGo utan loungetillgångPlus utan loungetillgångPlus Saver utan loungetillgångPlus full flex utan loungetillgångKlicka för att utvidga...


Lägger man dessutom till tillgång till fast track eller ej blir det ännu enklare...
 
Agö skrev:"- Vi vill förenkla våra kunders resande. Som en del av det introducerar vi SAS Go och SAS Plus. För SAS betyder enkelhet att det du behöver ingår. Under utveckling av det nya konceptet har vi tagit utgångspunkt i våra kunders behov snarare än branschstandard, säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef SAS."Rickard Gustafson, 22 mars 2013.SAS förenklar resandet - Introducerar SAS Go och SAS Plus - SASKlicka för att utvidga...


Blir ju väldigt enkelt på sätt och vis; man vet med säkerhet att man får en undermålig produktupplevelse inom Europa. SAS har genom avancerade behovsstudier med komplex analys kommit fram till att behoven tydligen inte inkluderar lounge och fast track framgent.
 
Ingen som ska åka plus från CDG snart och kan kolla läget? Jag hade fattat det som att så länge det var en SAS-lounge så skulle det inte vara något problem att komma in vid hemresan (HEL, CDG).
 
Om man inte har tillträde till SAS-loungen i Paris på återresa med en plusbiljett - vem har då tillträde? Enbart de som köpt en ToR som utgår från Paris alt. har bokat enkelbiljetter? Det faller ju på sin egen orimlighet.

Den där information på SAS hemsida kan ju bara tolkas som att man inte har tillgång till lounge vid ankomst (t.ex. till Arlanda).



Kan någon ge något exempel på när SAS har lyckats skapa glasklar information?

Titta bara på det först publicerade meddelandet som startade hela den här tråden. Det ledde ju till åtskilliga diskussioner om hur streck och kolumner skulle tolkas och förstås. Nu har SAS hittat en linjal och fått kolumnerna att stagas upp och informationen är förhållandevis begriplig.



Tar man en titt på den tabellen nu - så kan man ju utläsa att man har tillgång till lounge på utestation - vid avgång, om man har businessbiljett, plusbiljett eller är EBG.
 
HenrikT skrev:Ingen som ska åka plus från CDG snart och kan kolla läget?Klicka för att utvidga...
Flög hem från Paris i söndags på plusbiljetter och jag behövde inte gästa in flickvännen som saknar guldkort.
 
Alltså att dom skrivit sådär beror ju på att dom tagit bort tillträde till nästan alla tredjepartslounger. Naturligtvis kommer man in i SAS lounger och Star Alliance-bolagens lounger som tidigare. Det blir då direkt felaktigt i vissa fall som dom skrivit, ex. vis i Paris, London eller vid utresa till exempel från Alicante och hemresa från Stockholm, men det lär dom väl komma på så småningom. Man kan dock tycka att det är dåligt, men med det projektet är ju inte jag förvånad....
 
Jag flög precis Lufthansa business från Köpenhamn, är Eurobonus diamond. Hade inte tillgång till någon fasttrack alls på Kastrup. Är det vad SAS nu inför på några flygplatser?
 
Golfkillen skrev:Jag flög precis Lufthansa business från Köpenhamn, är Eurobonus diamond. Hade inte tillgång till någon fasttrack alls på Kastrup. Är det vad SAS nu inför på några flygplatser?Klicka för att utvidga...
Enligt vissa här som provat så ska du som EBD få gå i SAS Fasttrack även om du reser Lufthansa
 
Canadien skrev:Andra här har lyckats så det är väl slumpen som avgör då.Klicka för att utvidga...
Men hursomhelst så är det fel tråd. Ditt problem är ju att Lufthansa inte kontrakterat någon Fasttrack för sina Business eller StarGold-resenärer på Kastrup. Det är dit du ska rikta din klagan.
 
Canadien skrev:Men hursomhelst så är det fel tråd. Ditt problem är ju att Lufthansa inte kontrakterat någon Fasttrack för sina Business eller StarGold-resenärer på Kastrup. Det är dit du ska rikta din klagan.Klicka för att utvidga...
Du missförstår mig, jag klagar verkligen inte. Jag försöker bara förstå "all the fuzz" om vad SAS gjort och för att förstå jämför jag med något jag själv kan relatera till.
 
Det SAS gjort är att lounge och ofta Fasttrack är borta på mindre destinationer samt mer turistinriktade destinationer. Inte på sina egna hubbar.
 
Golfkillen skrev:Dvs gällande fasttrack det som Lufthansa gjort på Kastrup.Klicka för att utvidga...
Ja, vad gäller fasttrack är det hyfsat samma sak.



Däremot får du ju som LH-resenär fortfarande lounge på CPH. Men detta beror ju på att det är en Star Alliance lounge och inte en contract-lounge.
 
Back
Top