Strategi för återbetalning SAS Go Smart

sweflyer

New member
Jag har en SAS Go Smart-biljett (bokningsklass V) som jag skulle behöva avboka pga att mitt resesällskap fått förhinder. Helst vill jag ju få alla pengarna tillbaka, men som jag förstår det är det i alla fall möjligt att få en voucher. Resan är i början på november.



Min fråga är vad som vore bästa strategi här;

-Vänta och hoppas på någon liten tidtabellsändring så jag kan begära avbokning med riktig återbetalning (resan är tur/retur med anslutning i OSL/CPH). Annars ta voucher 4 dagar innan

-Ta voucher direkt

-Ändra datum (är som jag förstår tillåtet) och hoppas på att det till det datumet blir en tidtabellsändring och då begära full återbetalning kontant eller i annat fall ta voucher då (går det ens?)
 
Jag skulle ta vouchern direkt för att slippa lägga mer energi på det. Men då har jag också ganska enkelt att använda den inom 12 månader.
 
Har det inte kommit någon tidtabellsändring 14 dagar före avresa så är det relativ låg sannolikhet att det kommer någon.
 
Tja, Har du bokat SAS go smart och du vill avboka så gäller väl regelverket. Ej återbetalningsbar.



Du har väl fått vad du betalat för.
 
Back
Top