Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

  • Thread starter Thread starter FilipJ
  • Start date Start date
Clarion Wisby var knappast bättre förberedd i somras. Inget skarpt läge, men det börjar med att jag säger till vid frukost. Personalen tillätt någon att ställa extra bord och stol på huvudet i en utrymningsväg. Jag sa det får ni inte göra. Sällskapet såklart besviken och sur men personalen inser som tur att de gjorde fel.



Fem minuter senare rökutveckling från brödrosten. Löstes snabbt utan att något antändes. Jag går leta efter släckaren nu. Det finns bara en vatten släckare! Hade blivit kaos om vi behövde en till brödrosten. Ingen utrymningstavla eller förteckning över utrustning någonstans i matsalen eller dess del av byggnaden. Tydligen fanns det flera släckare längst in i köket. Men inget synligt för gästerna.



Hade jag rest i tjänst hade det blivit rapport och förbud från arbetsgivaren att boka nätter på Clarion Wisby. Jag påtalar allt faktamässigt i enkäten efter vistelsen. Får såklart ingen respons.
 
intuition skrev:Brand på Clarion Sea U.Klicka för att utvidga...
Med tanke på vad som hänt gällande hotellbrand i Helsingborg senaste dagarna (Hotel Kärnan som var stängt för renovering). Trodde man ju att alla var lite mer på när man såg vad en brand kan leda till. Här tappar kedjan förtroende totalt.
 
airac skrev:Hade jag rest i tjänst hade det blivit rapport och förbud från arbetsgivaren att boka nätter på Clarion Wisby. Jag påtalar allt faktamässigt i enkäten efter vistelsen. Får såklart ingen respons.Klicka för att utvidga...


Klassisk strawberry kultur. Enkätsvar och feedback-mailen är notoriskt dåliga på att fånga upp och faktiskt göra något problem.






fred80 skrev:Med tanke på vad som hänt gällande hotellbrand i Helsingborg senaste dagarna (Hotel Kärnan som var stängt för renovering). Trodde man ju att alla var lite mer på när man såg vad en brand kan leda till. Här tappar kedjan förtroende totalt.Klicka för att utvidga...


Precis. Räddningstjänsten tog det på allvar, inte strawberry.

På morgonen låtsas personalen som inget hänt. Jag får berätta om branden och är de "informerade" ock ska förklara att brandkåren beslutat att evakuering inte skulle göras. Vilket de säkert gjorde efter deras räddningsinsats var avslutad.

Det förklarar inte varför strawberry valde att inte göra något när brandlarmet gick, mer än att låta personalen lämna bygganaden, ringa in fler väktare och lämna gästerna vind för våg.
 
intuition skrev:Klassisk strawberry kultur. Enkätsvar och feedback-mailen är notoriskt dåliga på att fånga upp och faktiskt göra något problem.Klicka för att utvidga...
Jag fick bara ett tack för åsikter svar. Det varierar väldigt från hotell till hotell. At Six var föredömligt på feedback upptagande men levererar fortfarande väldigt blandat service. Hobo kompade med en frinatt någon gång. Clarion och The Box i Linköping är bra med feedbacken. Clarion Wisby diskvalificerade sig själv även i pris kommande sommar och Strawberry nätter jagar jag inte längre aktiv. Jag bör bli lifetime guld i år och det nöjer jag mig med. Min förhoppning är att jag slipper värsta rummen och service som guld och ibland får lite guldkant. Jag ser inget värde i a fortsätta jaga platinum
 
Jahapp, vaknar upp till det nya medlemsåret med en nedgradering till silver trots 34 kvalificerande nätter under föregående år. Känner nu allt starkare för att klippa kortet och gå tillbaka helt och hållet till hotels.com...
 
HCas skrev:Jahapp, vaknar upp till det nya medlemsåret med en nedgradering till silver trots 34 kvalificerande nätter under föregående år. Känner nu allt starkare för att klippa kortet och gå tillbaka helt och hållet till hotels.com...Klicka för att utvidga...
Livet är fullt av överraskningar och snart är det måndag igen //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png



Skämt å sido, mejla kundservice med skärmdumpar.
 
HCas skrev:Jahapp, vaknar upp till det nya medlemsåret med en nedgradering till silver trots 34 kvalificerande nätter under föregående år. Känner nu allt starkare för att klippa kortet och gå tillbaka helt och hållet till hotels.com...Klicka för att utvidga...
Men för att göra Strawberry rättvisa är jag nu helt plötsligt guld igen, utan att jag ens behövde ta kontakt med kundtjänst...
 
intuition skrev:Brand på Clarion Sea U.Brandlarm utlöstes bara i trapphuset och inte i korridorer eller rum. Det hördes så svagt att jag först trodde det var från ett näraliggande hus. Gick runt för att lyssna var det kom ifrån och ser då att hissarna var spärrade i brandläge.Utrymde. Ingen personal fanns någonstans. Ingen utrymde festlokalerna. En stackars vakt försökte styra upp att folk inte gick upp i huset.Ambulans, väktare, brandkår, polis, rökdykare ryckte ut. Ingen personal från hotellet.ingen anvisningar om samlings plats.Efter 15 minuter görs halvhjärtad utrymning av festlokal. Kökspersonalen lämnar. Nattklubben kör vidare.Skadad bärs ut på bår. Polis rapporterar till ledningen brand släckt och patrullen bedömer sig klara läget. Fler väktare anläder. Ingen hotell-personal synlig.När rökdykare, ambulans och brandkår lämnar börjar folk gå in. Ingen info från hotellet .Nu har 45 minuter gått, jag frågar väktare om det finns någon ansvarigDe kommer snart, är svaret.Shitshow utan dess likeKlicka för att utvidga...
Det där låter precis som min upplevelse på Sea U i mars. Då gick brandlarmet 5-6 ggr. då också på blandade ställen på hotellet. På mitt rum tjöt det 1 gång men på kollegans rum ett par rum bort från mitt, tjöt det alla 5 ggr. Hos min andra kollega på våningen nedanför tjöt det inte alls.

Total förvirring bland personalen. När jag kom tillbaka till hotellet dagen efter så stog personalen och hade brandövning med öppen låga uppe på träterassen. Skrämmande..
 
HCas skrev:Ännu en bokning genom hemsidan förbetald med Strawberry MC som inte ger korrekt intjäning. Är det någon som nånsin har fått korrekt antal Spenn eller bonuspoäng direkt vid betalning på hemsidan?Klicka för att utvidga...
Citerar mig själv. Har fortfarande efter drygt två veckor inte fått korrekt poäng krediterat för denna betalning av ett rum på ett Strawberry-hotel. Kundtjänst lovar "kolla upp" det och återkommer inte förrän jag stöter på igen. Strawberry - det här gjorde ni inte bra!
 
Ett Facebookinlägg i dag får det att se ut som att man kan äta frukost på Sommerro 2 för 1 på måndagar, men det stämmer väl inte? Sommarro har ett antal oskrivna undantag från förmånerna, tex får man inte fritt gym för Platinum.








//uploads.tapatalk-cdn.com/20250224/495df4efb182d50de2dee3e20296e3ea.jpg
 
Den enda friskrivningen jag hittar på strawberry.se är "På Sommerro gäller inte förmåner om uppgradering." men det hindrar ju inte att hotellet själv begränsar lite vad de vill.
 
Quality Hotel View. Ingen resturangkupong kan nyttjas i baren, endast resturang...
 
valln skrev:Gick det att köpa mat och liknande i baren? Det går inte att endast köpa alkohol.Klicka för att utvidga...
Nej. Endast i resturangen. I receptionen stod det en skylt att massa olika snacks ingick i kupongen men total stopp när jag skulle plocka på mig. Endast dryck... Vatten, pepsi, Zingo eller 7up.
 
zippan skrev:Nej. Endast i resturangen. I receptionen stod det en skylt att massa olika snacks ingick i kupongen men total stopp när jag skulle plocka på mig. Endast dryck... Vatten, pepsi, Zingo eller 7up.Klicka för att utvidga...
Är tyvärr så det brukar vara (även om vissa i recpetionen ibland tillåter undantag) dvs. i kylarna i recpetionen så går det att lösa in mot typ dryck, risifrutti osv liknande men inte snacks. Du kan inte heller, som valin skriver ovan, lösa in mot alkohol i baren om du inte samtdigt köper mat av dem.
 
TP12 skrev:Är tyvärr så det brukar vara (även om vissa i recpetionen ibland tillåter undantag) dvs. i kylarna i recpetionen så går det att lösa in mot typ dryck, risifrutti osv liknande men inte snacks. Du kan inte heller, som valin skriver ovan, lösa in mot alkohol i baren om du inte samtdigt köper mat av dem.Klicka för att utvidga...
Aldrig varit med innan. Varit fritt blås och ganska generöst med att runda upp också.



En fri dryck per dag också borta här åtminstone...
 
zippan skrev:Aldrig varit med innan. Varit fritt blås och ganska generöst med att runda upp också.En fri dryck per dag också borta här åtminstone...Klicka för att utvidga...
Det beror nog på hotell, i stort sätt alla jag bott på senaste 5 åren är det strikt grejer från kylen, eller mat i restaurangen.

Hobo i Stockholm har man dock alltid kunna välja fritt på. Mitt vanliga hotell i gbg fick jag nu senast ta snacks på.



Bor man en vecka och inte äter i restaurangen får man typ 16 ramlösa annars...
 
Jag lyckas ej längre att boka i app eller på web för de äldre bonuspoängen. Man kan se tillgänglighet i listan och välja hotell men när det kommer till att välja betalningsmedel så går det inte att välja något annat än Kr eller Spenn. Lossnar det inte över helgen så provar jag att ringa in en bokning på måndag. Fenomenet för mig nytt sedan de uppdaterat sidan (måste ha varit de senaste veckorna?!)



EDIT: provade mig vidare. Det går att boka om man gör det genom sin profil —> Mina bonuspoäng —> väljer boka bonusnatt

I appen eller direkt på bokningstiden lyckas jag dock inte få fram poängpriset
 
Fick som sagt bara 300 spenn när jag betalade kulinarisk weekend i Göteborg för 6000 kr, när jag påtalade problemet förstod inte kundtjänst vad som som gick fel. Ny e-post och citera från deras hemsida vad gäller Mastercard. Jag ska ha 600 spenn för betalningen.



Det har också gått utför för kundtjänsten, eller snarare tumskruvarna är betydligt mer åtdragna tyvärr.
 
Avalon Göteborg. Går in i baren, visar appen och ber om en kopp kaffe. Inga problem, får en porslinsmugg av en trevlig bartender. Just när jag ska gå får jag höra av en annan i personalen "du får inte sätta dig och dricka den här". Nehe, hur tänkte ni då? Ska jag svepa koppen eller ta med mig den ut? Ridå. Den snälla barkillen suckar och häller över kaffet i en pappmugg...



På Post och Villa Cph, inga problem att sitta ner i 10 min och dricka sitt kaffe. Avalon har uppenbara problem med Stawberrys förmåner och hittar på egna regler.
 
Back
Top