Strejk hos catering företag i Toronto påverkar SAS

011430121

New member
Fick detta SMS Idag är bokad med två kollegor till YYZ imorgon och åker i C

Vet inte om de strejkar idag.

img_1545-png.152258

Blir att köpa Cola Zero hos 7 Eleven innan avfärd.

Klart som korvspad. Betyder det att det bara finns ett alternativ att välja på ombord, eller blir det ingen mat alls? Ska man köpa med sig en McDonaldspåse ombord eller inte? SAS går från klarhet till klarhet som vanligt.

Undrar om SAS verkligen fick så kort varsel från sin leverantör, eller borde de ha kunnat löst ett alternativ?

igelkotten skrev:Undrar om SAS verkligen fick så kort varsel från sin leverantör, eller borde de ha kunnat löst ett alternativ?Klicka för att utvidga...
Jag vet inte om det är en aviserad strejk eller om den är en vild.

Onsdagens avgång var först schemalagd från ARN liksom tre andra avgångar i veckan, sedan ändrade SAS till tre avgångar från ARN och fyra från CPH till YYZ.

Nu börjar jag förstå varför man flyttar avgångar från ART till CPH, självklart kostnadsbesparing chansen att de strejkar i CPH är ju betydligt större än på ARN och man spar in på serveringen. ( Mina Danska vänner detta var ett försök att vara skojfrisk)

Nu har det klarnat ang denna strejk, det är som @mha321 länkar till, strejken är i Toronto som påverkar utbudet även på CPH/ARN-YYZ

På SK949 från CPH-YYZ är det mycket begränsad service, av mat, det är en låda och det är val mellan tre olika rätter, rostbiff, lax eller kyckling, lådan serveras i alla tre kabin klasserna i Business finns ordinarie sortiment av dryck

Varför papplådan, jo annars kommer resande på YYZ-CPH/ARN inte få någon mat på grund av strejken SAS har även lastat lådan för returen i CPH

Dryck har man lastat i garderoben, andra serveringen kommer att bli varmsmörgås eller pizzabit

Har inre hört någon klaga.

img_0126-jpeg.152287

img_0125-jpeg.152288

Ah det är helt enkelt så att de måste ha plats till retur catering, som måste ha kylförvaring. Och det är klart, en 321 har ju inte speciellt mycket om extra lastutrymme...

011430121 skrev:Nu har det klarnat ang denna strejk, det är som@mha321länkar till, strejken är i Toronto som påverkar utbudet även på CPH/ARN-YYZPå SK949 från CPH-YYZ är det mycket begränsad service, av mat, det är en låda och det är val mellan tre olika rätter, rostbiff, lax eller kyckling, lådan serveras i alla tre kabin klasserna i Business finns ordinarie sortiment av dryckVarför papplådan, jo annars kommer resande på YYZ-CPH/ARN inte få någon mat på grund av strejken SAS har även lastat lådan för returen i CPHDryck har man lastat i garderoben, andra serveringen kommer att bli varmsmörgås eller pizzabitHar inre hört någon klaga.Visa bifogad bild 152287Visa bifogad bild 152288Klicka för att utvidga...
Trist att ni går miste om hela servicekonceptet. Men crew brukar ju kunna leverera en mjuk produkt i världsklass många ggr när örviga saker inte faller på plats. Hoppas ni i övrigt får en trevlig resa över Atlanten.

palmen skrev:Trist att ni går miste om hela servicekonceptet. Men crew brukar ju kunna leverera en mjuk produkt i världsklass många ggr när örviga saker inte faller på plats. Hoppas ni i övrigt får en trevlig resa över Atlanten.Klicka för att utvidga...
Minnenas eftermiddag med den fantastiska kabinpersonalen, kabinchefen har stått en timme och berättat minnen och burit ut den Cola Zeron efter den andra, tur att man är en lyssnande person.

Strejken pågår fortfarande, hemrea i eftermiddag.

SAS INFORMATION:

Dear Traveler,

We regret to inform you that the selection of food and drinks on board flight SK950 will be heavily reduced due to a strike at our catering provider.

We apologize for the inconvenience and will do our utmost to make your flight as comfortable as possible.

Best regards,

SAS

Kan meddela att strejken fortsatt verkar pågå. Fick meddelande från SAS för min flight idag. Och en vaucher på generösa 225kr att handla för på Arlanda… Inte direkt jämförbart med en måltid i bis med priserna på Arlanda. Får verkligen hoppas att det inte betyder att det är 0 mat på planet för då lär man vara hungrig när man kommer fram. Oavsett I-landsproblem.

För de som eventuellt skall flyga de närmaste dagarna och kanske drabbas av strejken så kan jag meddela att Champagne verkar finnas ombord i vart fall, tillräckligt för att servera det som pre-departure drink också. Återkommer med vad som i övrigt är lastat från Arlanda. Blir ju om inte annat, lite spännande det här….

Låter bra. Lite märkligt att de sänder ut ett meddelande där de ber en köpa med mat och dryck i så fall. Hade ju varit bättre att de separerade kommunikationen mellan kabinklasserna kan man tycka…

Men jag ser det som en positiv överraskning att det faktiskt finns flera alternativ

Det var ingen förrätt. Men till varmrätt erbjöds räkor, i tillägg till alternativen som beskrivits ovan, som jag tog. ”Efterrätt” med Rye och en chokladboll från tidigare flight och så några praliner. Över förväntan ändå
263a.png

Vad har ni blivit erbjudna av SAS i kompensation när ni skickat in till SAS för att det inte var ordinarie matservering i business?

Back