Det senaste inom utvecklingen av stöldsäkra plånböcker. Prototyperna kan upplevas något otympliga.maba skrev:Lite trött på värdeboxar som inte är förankrade i någonting som denna på Novotel Benoa Bali.Visa bifogad bild 65503Klicka för att utvidga...
Kommer ihåg på ett hotell på kuba där två rum hade samma nyckel till det "kassa skåpet"(!)AABack2ARN skrev:Om det finns tillräckligt många huvudnycklar på vift spelar det väl mindre roll om skåpet är förankrat eller inteMen jag håller med om att det är förhållandevis ofta man ser skåp som inte förankratsKlicka för att utvidga...
Det är meningen du ska låsa in det ena värdeskåpet i det andra. Lappen med kombinationen låses för säkerhets skull in i det försöka skåpet så att ingen kan hitta koden. Då blir det väldigt säkert.Left Turn skrev:På ett hotellrum i Köpenhamn fick vi två värdeskåp för säkerhets skull! Ingen av dem var dock förankrade i någotDe hade även satt dit en post-it lapp med kodenVisa bifogad bild 65507Klicka för att utvidga...
Det beror kanske på vad man släpar med sig. Stora summor kontanter skadar inte att låsa in. Annars är det strunt samma. Det är nog ändå rätt avgörande vilket hotell man bor på.Robin Nilsson skrev:Jag är lite för godtrogen och brukar inte låsa in värdesaker i kassaskåpet. Har nog aldrig gjort de och heller aldrig blivit bestulen.Får se.om/när de händer.Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Visa bifogad bild 65523Klicka för att utvidga...
maba skrev:Klockrent, bra att ha så man slipper glömma kodenKlicka för att utvidga...
Jag har hört någonstans (mer än en gång men kommer tyvärr inte ihåg någon av källorna) att det kan påverka försäkring också. Alltså att om man lämnar saker framme i rummet och blir bestulen räknas det som vårdslöst, men inte om det ligger i skåpet. Oberoende av hur lätt det är att sno hela skåpet.Jönsson skrev:Det beror kanske på vad man släpar med sig. Stora summor kontanter skadar inte att låsa in. Annars är det strunt samma. Det är nog ändå rätt avgörande vilket hotell man bor på.Klicka för att utvidga...