Är det någon speciell flygplats du tänker på?pierrea skrev:OK, nybörjarfråga:Blev nyligen Eurobonus Guld och kan därmed ta med en gäst eller familjemedlemmar till loungen.Hur funkar detta i praktiken? Är det bara att skanna mitt boardingkort flera gånger i automaten eller måste jag kontakta någon av värdarna först?Klicka för att utvidga...
Det funkade jättedåligt för mig när jag testade på CPH. Började tjuta och ha sig. Men eftersom ingen sa något gick vi bara vidare.Diamond-in-the-ruff skrev:Har ännu inte prövat i en automat.Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Är det någon speciell flygplats du tänker på?Klicka för att utvidga...
Jag är inte säker på att det är rätt lösning. Men det kan nog variera beroende på flygplats. Mitt råd är att alltid gå till en disk om du har en gäst.pierrea skrev:Passerade IST och Turkishloungen för ett par veckor sedan med min fru och eftersom det var lång kö till manuellt insläpp testade vi att skanna mitt kort två gånger – vilket funkade. Men är det okej, eller riskerar man att göra någon sur?Klicka för att utvidga...
Jag har nog en annan uppfattning att personalen vill scanna båda korten för att kontrollera att gästen åker med ett *A bolag.Diamond-in-the-ruff skrev:Både på ARN och CPH skannade värdinnan endast mitt boardingkort, för att släppa in en gäst.Har ännu inte prövat i en automat.Klicka för att utvidga...
På CPH så har jag fått förklarat av värdinnan att gästning inte kan göras i automat utan måste ske manuellt.Diamond-in-the-ruff skrev:Både på ARN och CPH skannade värdinnan endast mitt boardingkort, för att släppa in en gäst.Har ännu inte prövat i en automat.Klicka för att utvidga...
Diamond-in-the-ruff skrev:Både på ARN och CPH skannade värdinnan endast mitt boardingkort, för att släppa in en gäst.Klicka för att utvidga...
pierrea skrev:Passerade IST och Turkishloungen för ett par veckor sedan med min fru och eftersom det var lång kö till manuellt insläpp testade vi att skanna mitt kort två gånger – vilket funkade. Men är det okej, eller riskerar man att göra någon sur?Klicka för att utvidga...
mylabel skrev:På ARN (SAS nya guldlounge)fick vi skanna båda boardingkortKlicka för att utvidga...
Japp, instämmer - fast med undantag på ARN T4:agehall skrev:För mig råder det ingen tvekan i frågan - allas boardingkort ska scannas. Allt annat ska ses som avsteg från normen och inget annat.Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:På Arlanda T4 så trycker man på skärmen att man har en gäst, och då är det "bara" att passera, där finns det ingen manuellbetjäning.Klicka för att utvidga...