TAP byter till Terminal 2 på Arlanda

Hoppsan, första Star Alliance-bolaget som flyttas bort från T5! Dessutom efter att nyss ha (åter)infört codeshare med SAS.
 
Fredrik skrev:Varför? Det är logiskt om LH-gruppen byter plats med AFKL.Klicka för att utvidga...
Kapacitet. LH gruppen har väl runt dubbelt så många avgångar som AFKL. Om man inte räknar in euro wings också, då är det ännu större skillnad.
 
mha321 skrev:Kapacitet. LH gruppen har väl runt dubbelt så många avgångar som AFKL. Om man inte räknar in euro wings också, då är det ännu större skillnad.Klicka för att utvidga...
Har inte T2 kapacitet åt det? Det är inte fullt där speciellt ofta.
 
Det Swedavia sagt offentligt tidigare är att tilldelningen till olika terminaler/pirer inte primärt styrs av kapacitet för antalet avgångar eller antalet passagerare, utan primärt för att man vill samla avgångar med samma handlingbolag på samma ställe. Har TAP möjligtvis "fel" handlingbolag för T5?
 
fcx skrev:Det Swedavia sagt offentligt tidigare är att tilldelningen till olika terminaler/pirer inte primärt styrs av kapacitet för antalet avgångar eller antalet passagerare, utan primärt för att man vill samla avgångar med samma handlingbolag på samma ställe. Har TAP möjligtvis "fel" handlingbolag för T5?Klicka för att utvidga...
Tap har aviator. Alla andra på T2 har menzies - så de kanske ska byta? (menzies finns på både t2 och T5, men aviator verkar vara ja kunder på T5)
 
Back
Top