I alla fall för Apollo, men i och med detta så spiller det ju över på SAS i viss mån.M.K skrev:Jag hävdar fortsatt att detta är positivt för SAS.Klicka för att utvidga...
I alla fall för Apollo, men i och med detta så spiller det ju över på SAS i viss mån.M.K skrev:Jag hävdar fortsatt att detta är positivt för SAS.Klicka för att utvidga...
LPC123 skrev:Vad jag vet så flyger inte SAS något för Ving.Kanske kan det vara på någon långlinje som dom har men då är det ju biljetter bokade som reguljärtKlicka för att utvidga...
Ville Fly Småland skrev:Som om stockholmare i allmänhet skulle vara mindre hjälplöst provinsiella. Raka motsatsen, i min erfarenhet.Klicka för att utvidga...
OTnaredi skrev:Är väl främst på sommaren som reguljärflyget hyr ut kapacitet till charterbolagen? Då är efterfrågan hos charterbolagen större samtidigt som minskat affärsresande gör att flygbolag som SAS har möjlighet att hyra ut plan. Även under lov hyr chartern in extern kapacitet.Just nu är det lågsäsong för charter så ”bra” tidpunkt att ställa in verksamheten på.Klicka för att utvidga...
Daniel Larsson skrev:Nyfiken på vart flygplanen tar vägen , hoppas dom hittar någon som vill driva vidare vingKlicka för att utvidga...
Ska Eurobonus justera poängtabellerna igen?Skogi skrev:Det kommer att bli dyrare att resaKlicka för att utvidga...
Skogi skrev:Saftigt värre. "Det kommer att bli dyrare att resa", inget kul för oss på BC!DN:s expert är säker på att fler konkurser kommer inom kort. Vad tror ni? Ännu en kris för flyg- och reseindustrin eller rider vi ur stormen?Reseexperterna tror på fler konkurser - DN.SEKlicka för att utvidga...
Flying Finn skrev:Åtminstone på MAN hade de varit smarta redan på natten och direkt beslagtagit ett flygplan för obetalda flygplatsavgifter. Lite annat med företagsskulder under common law.Klicka för att utvidga...
Så borde det vara men enligt Di så utesluter Lufthansa inte ett bud på just condor fast man pasar på TC. Kanske är ett polite sätt att inte totalsåga ett tyskt flygbolag iof... Sen var det ju iof snornära att Lufthansa köpte SAS också.Daniel Larsson skrev:Bolag som Condor har ju bara en massa 767 och 757 tror ingen kommer vilja ha domKlicka för att utvidga...
Om de gick så bra som det hävdas så borde ju någon bara intresserad av att köpa loss det som helhet ur konkursboet. Men det gäller att agera snabbt innan dotterbolaget hamnar i total likviditetskris. En köpare borde kunna vara intresserad av att stoppa in pengar specifikt i den avdelningen kortsiktigt eftersom den har roi, men sanden rinner ut snabbt i timglaset, särskilt med alla kärror på marken.apknug skrev:Nä faktiskt inte, inte per nån automatik, det är en tillgång i konkursboet nu. Risken att de också försätts i konkurs finns naturligtvis jag skulle inte boka en Ving resa nu kanske.Här är det intressant för det finns helt tydligt ett värde i den vinstdrivande nordisk verksamheten, den skulle jag vilja sälja externt utan att den konkat först om jag var konkursförvaltare.Sen är frågan om det rent praktiskt går att driva Ving när moderbolaget kanske står stilla åtminstone i det korta perspektivet.Klicka för att utvidga...
Det har ju varit orimligt billigt ganska länge. Det enda logiska är att det går upp, och ett antal konkurser gör att det går fortare.Skogi skrev:Saftigt värre. "Det kommer att bli dyrare att resa", inget kul för oss på BC!DN:s expert är säker på att fler konkurser kommer inom kort. Vad tror ni? Ännu en kris för flyg- och reseindustrin eller rider vi ur stormen?Reseexperterna tror på fler konkurser - DN.SEKlicka för att utvidga...
Det här var väl en hyfsat stor elefant. Visst, det var inte Lufthansa eller IAG, men de var stora.Daniel Larsson skrev:Går å väntar på när dom stora elefanterna fallerKlicka för att utvidga...