Ja. Brukar inte ha några som helst problem med A2 och byten.Fredde18 skrev:En följdfråga till ovan. Om man reser på A2 Visa, finns det någon snabb-fil genom immigration på ex. EWR, ORD eller IAD? Eller gäller vanliga kön? Det kan ju påverka val av flyg med tanke på connection-tid till inrikes-flyg i USA.Klicka för att utvidga...
Låter bra. Då behöver jag inte jaga några 3-timmars connections!Abbs skrev:Ja. Brukar inte ha några som helst problem med A2 och byten.Dock kan IAD ha längre diplomatkö än övrig..Klicka för att utvidga...
Går snabbt som 17 med A2 att komma in. MEN sen ska man byta terminal med tåg/skyttel (ex EWR o ord) och stå i ny säkerhetskontrollskö etc. Det kan ta bra med tid..Fredde18 skrev:Låter bra. Då behöver jag inte jaga några 3-timmars connections!Klicka för att utvidga...
FreeFlyeer skrev:Jag ska åka till L.A 24/5 (Har 3 vaccin sprutor som jag tog senast för 7 månader sedan) Så om jag förstår det rätt så behöver jag inte ta en ny spruta och jag behöver inte fylla i CDC papperna ?Klicka för att utvidga...
Borde gå. Jag har för mig att det är separat passkontroll för de (relativt få) som har transfer, så man inte behöver köa med stora massan. Men de som vet får gärna rätta mig.Fredde18 skrev:En snabb. Ankommer (om jag väljer den resan) till IAD Washington inrikes med United och ska vidare efter 1:10h med SAS till Köpenhamn.Borde funka tidsmässigt om inkommande håller tiden?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Borde gå. Jag har för mig att det är separat passkontroll för de (relativt få) som har transfer, så man inte behöver köa med stora massan. Men de som vet får gärna rätta mig.Bagage tar dock en evighet på IAD, så jag skulle bara köra kabinväska med den bytestiden.Klicka för att utvidga...
Nä men precis. Jag ska väl ta mig från C/D till B förmodligen? Ny på IAD så därav frågan om tiden borde räcka.Hachans skrev:Det är väl vad jag vet varken passkontroll eller upphämtning av väskan vid transfer från inrikes till utrikes.Klicka för att utvidga...
Fredde18 skrev:Nä men precis. Jag ska väl ta mig från C/D till B förmodligen? Ny på IAD så därav frågan om tiden borde räcka.Klicka för att utvidga...
Fredde18 skrev:En snabb. Ankommer (om jag väljer den resan) till IAD Washington inrikes med United och ska vidare efter 1:10h med SAS till Köpenhamn.Borde funka tidsmässigt om inkommande håller tiden?Klicka för att utvidga...
Helt rätt. Jag tänkte tvärtom.Hachans skrev:Det är väl vad jag vet varken passkontroll eller upphämtning av väskan vid transfer från inrikes till utrikes.Klicka för att utvidga...
Tack för bra inputs.Kimmen00 skrev:Gjort den trippen många ggr.Väskan incheckad hela vägen men det (tycker jag) tar ofta tid på IAD, att åka tåget till rätt station etc. Jag skulle spontant tycka att 1 timme är i minsta laget. Funkar nog men kommer säkert bli lite stressigtKlicka för att utvidga...
Kimmen00 skrev:Varit där flertal ggr. Går oftast ganska snabbt med automater där pass scannas, fingeravtryck etc. Sen får man grön eller röd lapp typ. Röd lapp = stå i kö för manuell hantering. Ex om passet snart går ut etc.Sen måste man ut o in i ny Security. Skulle ändå säga att 2 h är minimum.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Har du varit där efter pandemin? För alla passautomater har ju (eller ska i det snaraste) försvinna för att ersättas med biometriska maskiner så småningom och Denver är inte med på listan härhttps://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc. Så i nuläget är det manuell hantering som gäller på alla amerikanska flygplatser jag besökt på sistone.Klicka för att utvidga...