Är det skyteam efter 1 september som denna tråd handlar om, eller något annat?Maxxan skrev:Ska snart flyga Plus från Paris terminal 2B. Kundtjänst hade ingen koll på lounge-tillgång och jag gissar därför att sådan får betalas på egen hand? Är det någon här som flugit samma terminal med SAS nyligen?Klicka för att utvidga...
Borde ha varit tydligare, det är nu i dagarnapalmen skrev:Är det skyteam efter 1 september som denna tråd handlar om, eller något annat?Klicka för att utvidga...
Stort tack! Rimligtvis får man bättre valuta för pengarna på en vanligt restaurang/pub airside. Frågade du om Star Alliance Gold eller Eurobonus Guld beviljade tillträde?Ge We skrev:Var där förra veckan. SAS har bytt terminal från 1 till 2B. För min del innebar det att jag inte kunde besöka Lufthansa Senator lounge som finns i terminal 1. När jag kollade loungetillgång på terminal 2B så hittade jag bara Extime lounge. Inträdesavgift 65 euro. Terminal 2B verkar vara nybyggd. Stora ytor. Toalettområdena bland de rymligaste och fräschaste jag upplevt på en flygplats. Säkerhetskontrollen en mardröm trots fast track. Ingen ordning. Massvis med folk.Klicka för att utvidga...
Lufthansaloungen har väl alltid varit i en annan satellit än SAS och aldrig varit möjlig att besöka när man flugit SAS?Ge We skrev:Var där förra veckan. SAS har bytt terminal från 1 till 2B. För min del innebar det att jag inte kunde besöka Lufthansa Senator lounge som finns i terminal 1. När jag kollade loungetillgång på terminal 2B så hittade jag bara Extime lounge. Inträdesavgift 65 euro. Terminal 2B verkar vara nybyggd. Stora ytor. Toalettområdena bland de rymligaste och fräschaste jag upplevt på en flygplats. Säkerhetskontrollen en mardröm trots fast track. Ingen ordning. Massvis med folk.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Det är väl i en månad till nu som det inte finns lounge. Sen kan man gå in på 2F, besöka AF-loungen och gå airside till 2B.Klicka för att utvidga...
Det finns en airside-buss mellan.AABack2ARN skrev:Är det så att man kan gå airside mellan 2B+2D+2F samt mellan 2A+2C+2E men inte mellan B/D/F och A/C/E? Länge sedan jag flög till eller från på terminal 2 på denna ytterst (i mitt tycke) röriga flygplats.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Är det så att man kan gå airside mellan 2B+2D+2F samt mellan 2A+2C+2E men inte mellan B/D/F och A/C/E? Länge sedan jag flög till eller från terminal 2 på denna ytterst (i mitt tycke) röriga flygplats.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Det finns en airside-buss mellan.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Det går. Inte gjort det själv sen före pandemin men här finns mer info:How to navigate/Getting around CDG Airport - PARIS CHARLES DE GAULLE AIRPORT (CDG)Getting around Paris-Charles de Gaulle Airport, information for visitors and passengers if you are travelling between terminals.easycdg.comKlicka för att utvidga...
Har själv åkt den när SAS var på 2B förra gången och skulle ansluta till Air Canada på 2C. Jag fick åka airside från 2B/D via 2F-2EL-2EM-2EKHachans skrev:Nej, det kan man inte. 2F och 2E (med pirerna K, L och M) sitter ihop airside. Tittar man på karta så får man bättre överblick.Var finns denna? Hittar den inte omnämnd någonstans och i stort sett alla källor jag kan hitta säger att det inte går.Klicka för att utvidga...
Og jeg som synes «glassburet» på terminal 1 var ille. Håper sas bytter terminal raskt.Maxxan skrev:Har provat på terminal 2B nu. Enligt kvinnan i receptionen på Extime Lounge finns det inget samarbete med SAS, men det kommer eventuellt att komma i september. Hon erbjöd mig även att betala €110 för inträde, vilket jag tackade nej till. Överlag är CDG ingen höjdare och kommer att undvikas framöver.Klicka för att utvidga...
Maxxan skrev:Har provat på terminal 2B nu. Enligt kvinnan i receptionen på Extime Lounge finns det inget samarbete med SAS, men det kommer eventuellt att komma i september. Hon erbjöd mig även att betala €110 för inträde, vilket jag tackade nej till. Överlag är CDG ingen höjdare och kommer att undvikas framöver.Klicka för att utvidga...
Man kommer in och den är helt okej.Cristoffer Cedergren skrev:Lounger för SAS efter byte till SkyteamVisst kommer man in i The Loft i Bryssel om man är guldmedlem i SAS och flyger med samma bolag? I så fall, är det någon idé att lägga tid där?www.businessclass.com@Jonas Fhar provatKlicka för att utvidga...