Tips på boende Mallorna 2-3 månader

johan_fbg

New member
Funderar på att ta några månader ledigt med familjen i höst, runt oktober/november och är nyfiken på att testa Mallorca. Någon som har tips på lägenheter/hus/områden som skulle passa en familj på två vuxna, en tvååring och en nollåring?

Vi har inga direkta krav på boende mitt i smeten eller nära havet men det bör minst ligga inom gångavstånd till en mindre by. Mer än 2 timmar från PMI känns heller inte aktuellt då jag behöver flyga till Stockholm tre gånger under vistelsen.

Har hittills bara kollat airbnb men de flesta lägenheter/hus är prissatta per dygn utan större månadsrabatt. Vår budget ligger på max 15k per månad.

Finns flera sajter som hyr ut villor vecko- eller månadsvis. Sublet.com och rentvillas.com tex. Du får söka lite. Har hyrt både i Spanien och Italien. Tror Mallorca brukar listas under Balearerna.

Kollade för skojs skull på airbnb och visst finns det väl tillräckligt stora hus med pool etc för Max 15000/månad?

johan_fbg skrev:Funderar på att ta några månader ledigt med familjen i höst, runt oktober/november och är nyfiken på att testa Mallorca. Någon som har tips på lägenheter/hus/områden som skulle passa en familj på två vuxna, en tvååring och en nollåring?Vi har inga direkta krav på boende mitt i smeten eller nära havet men det bör minst ligga inom gångavstånd till en mindre by. Mer än 2 timmar från PMI känns heller inte aktuellt då jag behöver flyga till Stockholm tre gånger under vistelsen.Har hittills bara kollat airbnb men de flesta lägenheter/hus är prissatta per dygn utan större månadsrabatt. Vår budget ligger på max 15k per månad.Klicka för att utvidga...

Finns det någon ort alls på Mallis som har 2 timmar till PMI? Körde upp till Alcudia och det tog en dryg timme. Möjligen om man hamnar uppe i en bergsby kan det handla om +2 timmar.

Anders Östling skrev:Finns det någon ort alls på Mallis som har 2 timmar till PMI? Körde upp till Alcudia och det tog en dryg timme. Möjligen om man hamnar uppe i en bergsby kan det handla om +2 timmar.Klicka för att utvidga...
Det var ju skönt att veta.

Angående airbnb så är jag medveten om att det finns men det är en ganska liten andel som prissätter månadsvis.

Back