agehall skrev:Det är helt OK om man gillar prostituerade. Grannen hade besök två nätter i rad och det är rätt lyhört.Klicka för att utvidga...
johhenrik skrev:Ja, ena Hyatt ("pyramiden"), minns inte vilket, är ju känt prostitutionshak. Finns några sådana hotell i Dubai...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag syftade på Radisson Dubai Creek...Klicka för att utvidga...
Bryant skrev:Ligger just nu i sängen i en junior svit på sofitel! Har haft en del strul och är inte helt nöjd med Sofitel.En liten varning till er som är på väg till Dubai det närmsta året: Mellan Sheraton och Hilton på JBR håller man på att bygga ett nytt mall på stranden. Man måste korsa bygget för att komma ner till vattnet, hela Dubai är ju iofs en stor byggarbetsplats men vill man komma strandnära och inte störas av pålkranar osv finns säkert bättre ställen. Vi har inte blivit störda men bygget är i uppstartskedet.Klicka för att utvidga...
johisco skrev:Bokade precis flyg över nyår till Dubai och letar nu hotell! Som utpräglad bargain-hunter man är så är det en jobbig uppgift...Vi tänker oss max 2k/natt så om någon har något tips utöver det som nämnts eller om det finns något erbjudande/deal som man missat så vore det kanon!Funtar på nya Conrad men det kanske inte ligger så roligt till...? Från början hade vi tänkt oss strand men eftersom det är enkelt med taxi så är det inte så viktigt längre.Klicka för att utvidga...
doc skrev:Som utlovat har jag nu skrivit recensioner på de hotell jag besökt i området:Skönt och avkopplande på Hilton Ras Al Khaimah Resort and Spa - BusinessClass.seInkörningsproblem på Conrad Dubai - BusinessClass.seBra service på Hilton Dubai Creek - BusinessClass.seKlicka för att utvidga...
Xilan skrev:Har även jag recenserat Hilton Dubai Creek och Hilton Ras Al Khaimah.Kul att du var nöjd med maten i RAK. Vi kanske hade oflyt men totalt tre måltider var helt klart inte bra när vi åt och detta drog ner min generella uppfattning antar jag. Vi testade å andra sidan inte Pura Vida som var ditt hetaste tips.Klicka för att utvidga...
segra skrev:Nya Conrad ligger väldigt nära Jumeirah Emirates Towers. Taxi är billigt och bra.Klicka för att utvidga...
johisco skrev:Efter bök och stök så blev det Kempinski Mall of the Emirates 3 nätter och sen byte till Sofitel Jumeirah Beach 4 nätter. Men man får hoppas att det går att sova på Sofitel trots bygget...Klicka för att utvidga...
Vaniljvodka skrev:Dubai Beach Hotels | Le Royal Meridien Beach Resort and Spa | Best Rates Guaranteedär fortfarande ett av de bästa hotellen jag bott på. Sommar är dessutom lågsäsong och jag har bott där två ggr i juni till ett väldigt bra pris (under 2000:- natten i Royal Club Tower). Maten i deras Royal Club Lounge håller dessutom väldigt hög klass. Hotellet i sig är ju ganska gammalt (dock med nyrenoverade rum), men den fantastiska servicen och känslan av total lyx väger upp att det inte är supermodernt. Otroligt fint och stort pool/strand-område och värmen var inga problem för oss.Vill du hellre bo på ett lite modernare hotell så kan jag även rekommendera systerhotelletDubai Luxury Hotels:Grosvenor House, A Luxury Collection Hotel, Dubaimen då får du ta shuttle (5 min) till Meridien för att använda deras pooler och strand (Grosvenor har två mindre fina pooler, men solen försvinner runt 14-tiden). Har inte testat club loungen på GH, men frukostbuffén är förmodligen den bästa jag ätit.Klicka för att utvidga...
Magnus_K skrev:Har bott på alla hotell runt i Dubai Marina i stort sett, började resa till Dubai redan 1999 för första gången så hojta till om ni har frågor eller funderingar på hotell i området så hjälper jag gärna till!Klicka för att utvidga...