Exakt så är det, vilket är fullständigt rimligt. Det jag funderat över är hur flexibelt systemet är med matchningen, inte för missbruk utan för att det händer att namn felstavas. Det kan ju vara folk som har dubbelnamn eller liknande. Likaså Å, Ä och Ö kan både skrivas som AA, AE och OE eller som A, A och O.Jonas Casablancas skrev:Poängen kommer inte att krediteras, då namnet på kortet måste matcha namnet på boardingkortet.Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Exakt så är det, vilket är fullständigt rimligt. Det jag funderat över är hur flexibelt systemet är med matchningen, inte för missbruk utan för att det händer att namn felstavas. Det kan ju vara folk som har dubbelnamn eller liknande. Likaså Å, Ä och Ö kan både skrivas som AA, AE och OE eller som A, A och O.Klicka för att utvidga...
GVA380 skrev:Undrar hur pass noggrant systemet är. Jag har inte haft några problem med matchningen trots att mitt namn fått ett otal varianter av korrekta och inkorrekta internationella stavningar av svenska bokstäver (har några sådana i mina namn).Klicka för att utvidga...
EBGGOT skrev:Får MAX vara 3 skillnader i namnet om jag har förstått det rätt!Klicka för att utvidga...
Ja, såvitt jag vet går matchingen enbart på namn och inget annat. Dock tror jag bolagen har system som kollar efter misstänksamma transaktioner.palmen skrev:Rent teoretiskt, om man har en namne som inte är medlem i EB så skulle man kunna registrera hans/hennes resa till sig själv?Detta strider självklart mot de regler som finns för EB och jag antar att de skulle "makulera" hela kontot om man höll på med sådant.Klicka för att utvidga...