Vi tog en dagstripp till Niagarafallen, väl värt ett besök om man inte varit där, mäktigt!chazzie skrev:Beroende på när och intressen, men gillar man det minsta hockey så är en Maple Leafs-match obligatorisk! CN Tower är ganska dyrt men ger en fantastisk utsikt över stan en klar dag. Hockey Hall of Fame finns och bör inte missas, inte heller av den som inte är det största hockeyfan:et, det ger en bra inblick i hur hockeyn vuxit fram till vad den är idag, samt har en god andel av svenskar med som invalda.The Destillery är en charmig stadsdel/kvarter där man kan gå runt i några timmar och stanna för en kaffe eller lunch, även Chinatown har en härlig vibb. För shopping finns det massor med gallerior och kan vara bra att ha som alternativ en dag med sämre väder.Finns tid och lust så är Niagarafallen bara 1.5h bort, det finns mängder med turer som tar dig från ditt hotell dit om det faller i smaken.Några tips på det jag gjorde i våras i Toronto, men det var mycket fokus på hockey den resanKlicka för att utvidga...
Tamas skrev:Jag lånar trådet lite.Ska landa i Toronto om några dagar med familjen inkl. två små barn. Vi ska bo 4 nätter downtown innan vi drar vidare till Niagara.Har nån tips på trevliga barnaktiviteter, restauranger, osv.?Klicka för att utvidga...
plover skrev:någ9n som har tips på vilken daytrip att välja för niagarfallen?Klicka för att utvidga...
plover skrev:Tackför tips,är det attföredraframför paketresa ?Klicka för att utvidga...
Precis åter efter årets hockey resa, Ottawa och Toronto.plover skrev:Hej, skall dit i maj under fyra dagar, någ9n som har tips på vilken daytrip att välja för niagarfallen? sedan blir det ju en stek som Senator tipsad3 om, CN tower och vad mer ? tack för inputKlicka för att utvidga...
Ingen aning men här verkar finnas en sida om parkering: https://www.niagarafallstourism.com/plan/parking/plover skrev:Var parkerar ni via Niagarafallen ?Klicka för att utvidga...
Jag parkerade bredvid Skylon Tower till bra pris. I slutet av Robinson Street. Gångväg ner mot vattnet precis bredvid.plover skrev:Var parkerar ni via Niagarafallen ?Klicka för att utvidga...
När vi var där 2019 parkerade vi precis utanför besökscentrat på Niagara Falls parking lot A för $20. Lär kosta $35 nu om jag inte har helt fel …plover skrev:Var parkerar ni via Niagarafallen ?Klicka för att utvidga...
Var der för 2 år sedan och det finns gott om parkering, ju närmare fallet desto dyrare såklart. Stor parkering längst Parkway men som nämndes här ovan bredvid Skylon tower är också bra.plover skrev:Var parkerar ni via Niagarafallen ?Klicka för att utvidga...