Vi planerar en resa till Asien nästa vinter och är 8 personer i två familjer (6 vuxna + 2 barn). Tanken är att flyga Turkish Airlines GOT–SGN och BKK–GOT som multi-city (se bilderna).
När jag lägger in 8 passagerare får jag direkt ett felmeddelande om att man bara kan välja upp till 7 personer online. Jag vill helst ha alla 8 på samma bokning, men vi behöver betala med två olika Amex Elite (en familj per kort på grund av reseförsäkringen).
Jag ringde Turkish kundservice i Sverige, men hon sa att vi måste göra två separata bokningar. Min engelska är rätt dålig, så det är möjligt att jag missförstod henne. Jag har också fått tips om att gå via resebyrå, men här på forumet har jag flera gånger läst att man helst ska boka direkt med flygbolaget, så jag är lite kluven.
Mina frågor till er som rest mycket med TK:

När jag lägger in 8 passagerare får jag direkt ett felmeddelande om att man bara kan välja upp till 7 personer online. Jag vill helst ha alla 8 på samma bokning, men vi behöver betala med två olika Amex Elite (en familj per kort på grund av reseförsäkringen).
Jag ringde Turkish kundservice i Sverige, men hon sa att vi måste göra två separata bokningar. Min engelska är rätt dålig, så det är möjligt att jag missförstod henne. Jag har också fått tips om att gå via resebyrå, men här på forumet har jag flera gånger läst att man helst ska boka direkt med flygbolaget, så jag är lite kluven.
Mina frågor till er som rest mycket med TK:
- Har någon lyckats boka alla 8 personer på en och samma bokning direkt via Turkish, och i så fall hur gjorde ni?
- Går det att dela upp betalningen på två olika kreditkort när man bokar?
- Om man ändå gör två bokningar (t.ex. 3 + 5 personer) – hur stor är den praktiska risken att man blir splittrad, även om man ringer in och ber dem notera att det är ett gemensamt resesällskap med två familjer?