Senaste nytt

Turkish: nekad 8 personer på samma bokning – och delad betalning?

Fixa ett konto på Expertflyer så slipper du gissa hur många platser det finns tillgängligt på flyget och priskategorin. Ska du betala för 8 business så är det värt att ta kostnaden för Expertflyer.

ExpertFlyer visar max 4 platser i business för Turkish när jag testar. Matrix använder sig av den tillgängligheten och kan inte hitta några flighter om man väljer 5 eller fler passagerare. MEN på Turkish egna hemsida kan man välja fler och dessutom få ett annat (mycket lägre) pris än vad såväl Matrix visar och bokningsklasserna som visas hos ExpertFlyer. (Man kan inte prova med datumen som är aktuella i detta fall men om jag provar med andra datum inom 330 dagar från dagens datum får jag samma resultat).

Det får mig att tro att du måste gå via Turkish egen bokning (telefon eller flygplats) eller en resebyrå som har mycket tajt koppling till Turkish då resebyrån annars kommer se max 4 platser.

Fixa ett konto på Expertflyer så slipper du gissa hur många platser det finns tillgängligt på flyget och priskategorin. Ska du betala för 8 business så är det värt att ta kostnaden för Expertflyer.
Jag kollade lite snabbt, men jag är tyvärr för kass på engelska för att ha någon riktig nytta av den tjänsten. Tack ändå

Är det inte bättre om du ringer typ Ticket på måndag och bokar resan genom dem? Jag vill minnas du hade lite problem förra gången ni skulle ut och resa också?

Boka med personlig service, det är värt det för dig tror jag.
En resebyrå är faktiskt redan igång och tittar på det åt oss.

Lärde mig mycket efter förrförra resan och fixade flygbiljetterna till julresan utan problem. Tack vare det här forumet har jag dessutom hittat en agent som numera hjälper mig med alla hotellbokningar.

ExpertFlyer visar max 4 platser i business för Turkish när jag testar. Matrix använder sig av den tillgängligheten och kan inte hitta några flighter om man väljer 5 eller fler passagerare. MEN på Turkish egna hemsida kan man välja fler och dessutom få ett annat (mycket lägre) pris än vad såväl Matrix visar och bokningsklasserna som visas hos ExpertFlyer. (Man kan inte prova med datumen som är aktuella i detta fall men om jag provar med andra datum inom 330 dagar från dagens datum får jag samma resultat).

Det får mig att tro att du måste gå via Turkish egen bokning (telefon eller flygplats) eller en resebyrå som har mycket tajt koppling till Turkish då resebyrån annars kommer se max 4 platser.
Stort tack för att du tog dig tid att kolla upp det i ExpertFlyer

Jag har nu en resebyrå som tittar på det. Om de inte lyckas lösa 8 platser går jag vidare och försöker via Turkish direkt, och i sista hand får vi dela upp det i två separata bokningar.

Det tror jag nog du kan göra. Men de kommer då kräva att du betalar hela bokningen med ett och samma kort.
I värsta fall får jag ta allt på samma kort. Ska också kolla upp vår utökade reseförsäkring hos Länsförsäkringar – den kanske är tillräckligt bra för våra behov.

I värsta fall får jag ta allt på samma kort. Ska också kolla upp vår utökade reseförsäkring hos Länsförsäkringar – den kanske är tillräckligt bra för våra behov.
Som jag lärde mig i en annan parallel tråd här igår, så knockar LFs utökade reseförsäkring Amex motsvarande, i vissa fall och specifikt i mitt fall.

Toppen