Med tanke på den andra tråden om holländskt AmEx Platinum, borde det då gå att skaffa detta tyska Hilton-kreditkortet?
Bonuspunkte beim Bezahlen | Hilton Honors Credit Card
Bonuspunkte beim Bezahlen | Hilton Honors Credit Card
För min del som har AmEx Platinum, AmEx SAS Elite, SAS MC Premium och Nordic Choice MC.Ludvig Skalme skrev:Intjäningen är just nu bättre med ett svenskt Amex PlatinumKlicka för att utvidga...
Ja, men det fina är att AMEX GREEN Card har exakt samma intjäningsmodell som Platinum men kostar 0kr/år. Om man är sugen att tjäna MR för att tex växla till Hilton. Det ”enda” du går miste om i dina ekvation ovan är HHG.Doctor-X skrev:För min del som har AmEx Platinum, AmEx SAS Elite, SAS MC Premium och Nordic Choice MC.Pontus, Hotellstatus, PP och reseförsäkringen har varit mitt argument att behålla kortet. Men när Elite nu får hyrbilsförsäkring och att inte Bästa kortförsäkringen gäller längre samt EBG, börjar det bli svårt för mig personligen att motivera 6600kr - ett komplement för att iaf behålla HHG skulle vara 49€/år.Klicka för att utvidga...
Tror det hålet är tilltäppt tyvärr.M.K skrev:Går det inte fortsatt att köpa HHG via Ebay och liknande för en mindre summa om man behöver detta inför en resa? Det känns enklare än ett dåligt kort med undantag för Hilton i Tyskland.Klicka för att utvidga...
Jag vet att jag försökte med, men misslyckades också.Robert flysas skrev:Testade att söka men när allt var ifyllt kom jag vidare till en bank o reklam. Någon som vet om de accepterar kontoinnehavare i Sverige eller om något har ändrats ?Klicka för att utvidga...
Ok! Tack för info!Doctor-X skrev:Jag vet att jag försökte med, men misslyckades också.Flyertalk:German Hilton Credit Card: Apply as EU citizen - FlyerTalk ForumsVet att jag googlade mycket när jag försökte ansöka för några månader sedan, men kom då fram till att det inte går om man inte är skriven i Tyskland.Klicka för att utvidga...