0 011430121 New member Feb 17, 2016 #1 Enligt Veckans Affärerså går Uber med ett underskott på nästan en miljard i månaden i Kina.
D dr-miles New member Feb 17, 2016 #2 Många inhemska konkurrenter erbjuder mängder av kupongrabatt så det är ungefär som chicken race därborta.
Många inhemska konkurrenter erbjuder mängder av kupongrabatt så det är ungefär som chicken race därborta.
M mha321 New member Feb 17, 2016 #3 En miljard i månaden... Det blir ju lite pengar efter en stund. Fascinerande hur man kan driva verksamhet med tillräckligt mycket vc...
En miljard i månaden... Det blir ju lite pengar efter en stund. Fascinerande hur man kan driva verksamhet med tillräckligt mycket vc...
J Jakob Österberg Guest Feb 17, 2016 #4 Det låter som dyra marknadsandelar. Å andra sidan är marknaden gigantisk. Större företag än Uber har gett upp Kina innan, Google t ex, så ska bli intressant att se hur det går för Uber
Det låter som dyra marknadsandelar. Å andra sidan är marknaden gigantisk. Större företag än Uber har gett upp Kina innan, Google t ex, så ska bli intressant att se hur det går för Uber
R rasmusn New member Feb 18, 2016 #5 Med tanke på hur subventionerad taxi-verksamhet är i Kina så kan jag tänka mig att det är en riktigt tuff marknad där nere.
Med tanke på hur subventionerad taxi-verksamhet är i Kina så kan jag tänka mig att det är en riktigt tuff marknad där nere.