Upp till 10 000 extrapoäng och 5000 statuspoäng på hyrbil med Hertz

  • Thread starter Thread starter Deleted member 53670
  • Start date Start date
Håller på och diskuterar med Hertz gällande tidigare hyror.

Men tänkte trots det lägga in några bokningar efter sommaren.



Försöker boka 3 dygn. Loggar in på sas.se och klickar mig vidare till Hertz.

Det stå om kampanjen men när jag söker och ska boka står det "tjäna 2000 extrapoäng".

Enligt villkoren ska 3 dygn ge 3000 extrapoäng och 1500 statuspoäng.



Någon som för rätt när ni försöker boka?
 
Jag måste nog köpa en Triss-lott, jag fick in mina Extra- och Statuspoäng helt som tänkt. Tog några veckor men där sitter de.
 
Jannes skrev:Jag måste nog köpa en Triss-lott, jag fick in mina Extra- och Statuspoäng helt som tänkt. Tog några veckor men där sitter de.Klicka för att utvidga...
Det mest märkliga med de här kampanjerna är inte att Hertz oftast verkar strunta i att dela ut poängen utan att det ibland fungerar precis som det ska. Har svårt att förstå exakt vad som skiljer alla bokningar åt när alla bokat genom samma bokningsportal. Möjligtvis skit bakom spakarna vid någon manuell hantering av bokningen vid uthyrningsstationen?
 
johan_fbg skrev:Möjligtvis skit bakom spakarna vid någon manuell hantering av bokningen vid uthyrningsstationen?Klicka för att utvidga...
Det är min hypotes också. På samma sätt som att vissa stationer inte får ordning på Strawberry-poäng heller.
 
johan_fbg skrev:Det mest märkliga med de här kampanjerna är inte att Hertz oftast verkar strunta i att dela ut poängen utan att det ibland fungerar precis som det ska. Har svårt att förstå exakt vad som skiljer alla bokningar åt när alla bokat genom samma bokningsportal. Möjligtvis skit bakom spakarna vid någon manuell hantering av bokningen vid uthyrningsstationen?Klicka för att utvidga...
Behövs inte ens bero på manuella moment. Kan ju vara dålig byggda kopplingar mellan Hertz och franchisetagarnas system som tappar information på vägen eftersom franchisetagarens system inte stödjer alla datapunkter som Hertz har.
 
airac skrev:Behövs inte ens bero på manuella moment. Kan ju vara dålig byggda kopplingar mellan Hertz och franchisetagarnas system som tappar information på vägen eftersom franchisetagarens system inte stödjer alla datapunkter som Hertz har.Klicka för att utvidga...
Stämmer detta är det magstarkt att hävda att det är hyrestagarnas fel eftersom man ”missat skriva in kampanjkoden”.
 
airac skrev:Behövs inte ens bero på manuella moment. Kan ju vara dålig byggda kopplingar mellan Hertz och franchisetagarnas system som tappar information på vägen eftersom franchisetagarens system inte stödjer alla datapunkter som Hertz har.Klicka för att utvidga...
Ja, kan mycket väl vara så. Två gånger när jag har hämtat ut bil under våren har de kunnat se att bilen är bokad via EuroBonus, men har påstått att mitt EB-nr ej funnits inlagt.

De har fått lägga in nr manuellt varav en gång skrivit fel.
 
airac skrev:Behövs inte ens bero på manuella moment. Kan ju vara dålig byggda kopplingar mellan Hertz och franchisetagarnas system som tappar information på vägen eftersom franchisetagarens system inte stödjer alla datapunkter som Hertz har.Klicka för att utvidga...
Absolut, så kan det mycket väl vara. Det är franchisetagare som jag upplever skapar mest problem.
 
Vet inte varför men de gånger som jag bokat bil via SAS så blir det alltid problem hos Hertz. T.ex. om jag lägger till vinterdäck vid bokningen så når inte den informationen Hertz. De hänvisar en alltid att boka direkt hos dom själva om man vill säkerställa att det blir rätt.
 
PellePersson skrev:Håller på och diskuterar med Hertz gällande tidigare hyror.Men tänkte trots det lägga in några bokningar efter sommaren.Försöker boka 3 dygn. Loggar in på sas.se och klickar mig vidare till Hertz.Det stå om kampanjen men när jag söker och ska boka står det "tjäna 2000 extrapoäng".Enligt villkoren ska 3 dygn ge 3000 extrapoäng och 1500 statuspoäng.Någon som för rätt när ni försöker boka?Klicka för att utvidga...
Samma här
 
Drygt två veckor tog det innan *trumvirvel* rätt poäng kom in för en 3-dagars hyra.



img_1715-jpeg.153320
 
Billigt(enl mig) att hyra bil nu kommande nationaldagshelg på Arlanda. 610kr för en Kia Niro elbil to morgon - sö kväll. 2000p skall det ge men mer värt att hyran är låg än om det är 2 eller 3 tusen p.
 
Har hyrt 6 helger inom kampanjen. Har fått (korrekt) poäng för den 5:e hyran i slutet av maj, men inget i övrigt. Känns inte helt förtroendeingivande.



Mailade supporten för cirka två veckor sen. Har ej fått svar.
 
Meazza skrev:Har hyrt 6 helger inom kampanjen. Har fått (korrekt) poäng för den 5:e hyran i slutet av maj, men inget i övrigt. Känns inte helt förtroendeingivande.Mailade supporten för cirka två veckor sen. Har ej fått svar.Klicka för att utvidga...
Claima genom denna länk https://www.sas.se/eurobonus/poang/registrera-saknade-poang/

Fått svar inom 24h (men iofs har de inte gjort rätt för sig än, så kan inte säga att det funkar. Men respons på svenska är något, i alla fall).
 
Klagade rejält till Hertz "customer satisfaction manager" på att det alltid strular med poängen från dem till SAS. Hon höll med. Fick som kompensation tillbaka hela hyreskostnaden på 600 kr i form av voucher. Bara ett tips till er //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji12.png
 
Jag blir alltid förvånad när det sker, men också fått in mina statuspoäng utan problem. Otroligt men sant.



Vanligen gillar ju denna bransch att krångla under lång tid med sina kunder. De kanske har ett stort kontor med folk anställda med mycket gynnsamma arbetsmarknadsåtgärder, eventuellt kontrakt med valfri institution med tanke på svaren jag ibland får.



Kampanjen gäller nu till 30. juni. Jag har försökt hitta begränsningar vad gäller länder kundtjänst/institution/Af anställda kan skylla på. Någon som sett en lista med undantag inom EU?
 
5 hyror hittills, inte en enda kreditering av poäng har blivit rätt. Mailat fram och tillbaka med både Hertz och SAS, efter mycket om och men verkar det nu ligga hos rätt person.
 
Back
Top