Uppgraderad biljett med OptionTown borttagen ur systemet, 2016-04-25.

sniff

New member
Skriver detta här även om det kan vara en isolerad händelse/misstag eller ett begränsat problem. Men det vore dumt om det påverkar flera personer och det hade kunnat undvikas.

@Plompe skrev idag, 2016-04-25 runt 07.00:

Plompe skrev:VarningSkulle boarda en uppgraderad flight till Oslo nyss och min biljett hade blivit borttagen ur systemet trots att jag hade checkat in (via appen). Ni dom flyger idag gör nog klokt att svänga förbi biljettkontoret / vara i god tid vid gaten.Klicka för att utvidga...

Uppgradering med Optiontown | Sida 432 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Nu löste vänlig men lite stressad gatepersonal det hela och ticket office i Oslo skrev ut en ny biljett för resten av resan. Ingen har dock gett svar på varför det skedde med delade misstanken om Optiontown.

SAS har problem med sin iPhone-app står det när man loggar in där, så kan ha med det att göra också om du försökt checka in mha appen?

Jag försökte gå in via Uppgradera din flygresa - SAS men får bara följande bild

41754-79d81f7d6fb464ac70d3b16e7c3074b5.jpg

max.timander skrev:Jag försökte gå in viaUppgradera din flygresa - SASmen får bara följande bildKlicka för att utvidga...
Den länken som finns på sidan är för bekräftad uppgradering med poängen. (både på SAS och utvalda Star Alliance flygbolags flighter)

Om du vill uppgradera med poängen fungerar det på flysas.com.

https://www.flysas.com/SAS_Templates/SASWebControls/

Det står: Login and choose ”Award Star Alliance upgrade”

Logga in till din profil som vanligt.
Välj "Award Star Alliance Upgrade"

screenshot20160425_01-sk-png.51812

Då kommer du till den här sidan.

screenshot20160425_02-sk-png.51813

//uploads.tapatalk-cdn.com/20160426/07ddb3abed1efa0003580a33d71aa94c.jpg

Vad nu! Uppgradering med OT gick igenom. 29/4 ARN-BCN SK2585 //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji848.png

nollbit skrev:Men har bokningen också uppdaterats? Kan du seata dig i Plus osv?Klicka för att utvidga...
Nja, delvis uppdaterad bokning. Sittplats i Go har försvunnit och bagage har ändrats till två men resten saknas. OT ber mig i mailet kontakta check-in för nytt boardingpass. Hemresan är fortfarande i "pending".

Back