Uppgraderad på Hyatt

Hotell: Hyatt Centric Kanazawa

Bokat: Billigaste

Fick: city view king suite(Använde SUA)

Status: Globalist

Bland det bättre Hyatt hotell jag bott på.

Hotell: Grand Hyatt Fukuoka

Bokat:  Queen

Fick: Japanese suite 2

Fick upgrade till en premium svit i japansk stil. Väldigt trevligt.

Väldigt bra hotell med bra globalist förmåner. Club loungen på detta hotell är bästa jag varit på. Otroligt hur bra nivå det är på club lounges i Japan jämfört med tex USA.

Var på GH Kauai nyligen och det var natt och dag i jämförelse...

mustam skrev:Hotell:Grand Hyatt Fukuoka Bokat: QueenFick:Japanese suite 2Status:Globalist Fick upgrade till en premium svit i japansk stil. Väldigt trevligt.Väldigt bra hotell med bra globalist förmåner. Club loungen på detta hotell är bästa jag varit på. Otroligt hur bra nivå det är på club lounges i Japan jämfört med tex USA.Var på GH Kauai nyligen och det var natt och dag i jämförelse...Klicka för att utvidga...
@mustam Underbart kul att du fick en uppgradering. Oftast brukar de vara snåla med just suite upgrades på detta hotell.

Nyfiken på hur många nätter din bokning är?

Jag var på plats förra året när de hade VIP öppning av den renoverade loungen. Håller med om att den är BRA!

Får hoppas familjen får en lika fin uppgradering i höst ;-)

Diamond-in-the-ruff skrev:@mustamUnderbart kul att du fick en uppgradering. Oftast brukar de vara snåla med just suite upgrades på detta hotell.Nyfiken på hur många nätter din bokning är?Jag var på plats förra året när de hade VIP öppning av den renoverade loungen. Håller med om att den är BRA!Får hoppas familjen får en lika fin uppgradering i höst ;-)Klicka för att utvidga...
Bodde där 5 nätter, men fick endast sviten 2 nätter pga fullt hotell.

Vissa rum har ingen utsikt pga renovering. Kanske var därför dom kompenserade lite mer.

Hotell: Grand Hyatt Kuala Lumpur

Bokat:   King

Fick: Grand Suite

Applicerade en SUA. Väldigt fint hotell med fantastisk utsikt. Stora standardsviter på runt 100 m2.

Hotell: Park Hyatt Bangkok

Bokat:   Park deluxe suite(Suite upgrade award)

Fick: Park Executive Suite

Efter problem med ac första kvällen fick man upgrade till en premium svit.

Hotell: Hotel Martinez Cannes

Bokat: 1 King bed standard

Fick: King Premium Room

Hyatt nivå: Discoverist

Andra besöket på detta fantastiska hotell och servicen är lika bra som sist. Den betydande skillnaden denna gång är att jag trillat ner från Globalist till Discoverist, men detta till trots får jag en fin uppgradering från ett standardrum till ett premium room med delvis utsikt mot vattnet. Bokat via Virtuoso Hyatt Privée som normalt sett endast ger uppgradering till nästa kategori. Denna uppgradering var två kategorier upp vilket man tackar för.

img_9897-jpeg.161881

img_9896-jpeg.161882

img_9900-jpeg.161883

img_9895-jpeg.161884

img_9902-jpeg.161885

Hotell: Hotel Reisen, gamla stan

Bokat: Queen bed

Fick: King Sea view

Hyatt nivå: Member

Grym uppgradering när rummet dessutom var på 25%-kampanjen med frukost och ingen status. La en notis att jag gärna fick rum med sjöglimt och vet inte om det påverkade något men väldigt positiv överraskning när jag checkade in online.

Hotell: Lindner Hotel Berlin Ku'amm

Bokat: 1 twin bed single room

Fick: 1 queen bed high floor

Bokade billigaste rummet, skokartong på 15 kvadratmeter med en enkelsäng. Uppgraderad till vanligt Queen room 24 kvadratmeter på högsta våningen. Mycket uppskattad uppgradering och inget som man annars brukar förvänta sig som Discoverist.

Hotell: AluaSoul Mallorca Resort

Bokat: Double Street View

Fick: My Favorite Club Suite Sea View

Hyatt nivå: Globalist

Dag två blev vi uppgraderade från billigaste Member Rate rummet till största sviten högst upp i My Favorite Club byggnaden. Tack Hyatt och en fantastisk front desk agent som mindes oss från året innan.

Från senaste turen österut. Nöjd med bra utdelning på uppgraderingar.

Hotell: Park Hyatt Melbourne

Bokat: King Bed

Fick: Terrace Suite

Hotell: Hyatt Regency Sydney

Fick: King Bed High Floor With Darling Harbour View

Hotell: Alila Bangsar Kuala Lumpur

Bokat: King Bed Studio

Fick: Deluxe Balcony

Hotell: Park Hyatt Kuala Lumpur

Fick: King Bed Deluxe

Hotell: The Standard, Singapore

Bokat: Standard Twin With One Twin Bed

Fick: Standard Twin Pool View With Two Twin Beds

Hotell: Grand Hyatt Singapore

Fick: Grand Suite King

Hotell: Hyatt Regency Bali

Bokat: 1 King Deluxe Room

Fick: 1 King Premium Room

Mycket trevligt hotell på Bali, vacker resort vid stranden med bra restauranger. Uppgraderad till ett King Premium Room på markplan med separat vardagsrum och uteplats.

Hotell: Alila Ubud

Bokat: 1 King Room

Fick: 1 King Deluxe Room

Hyatt nivå: Discoverist (Guest of Honor)

Uppgraderad två kategorier till ett King Deluxe Room på markplan. Fin resort men ganska gammalt och slitet på vissa delar, framförallt rummen. Resorten öppnade 2001 och rummen skulle behöva en uppfräschning. Den enda utmärkande skillnaden med detta rum är badrummet som är utomhus med ett stort badkar. Överlag en mycket trevlig vistelse, men om jag hade kommit hit igen så skulle jag nog kostat på mig en uppgradering till en av villorna.

Ingen status hos Hyatt men planerar familjesemester där Hyatt har ett hotell som jag tror passar oss.

Är det legitimt och möjligt att köpa och använda sig av de Guest of Honor vouchers som säljs lite här och där? Uppgradering är inte superviktigt men som jag förstår det får man gratis frukost.

Back