SvartMjolk
Medlem
Uppgraderad och fått en plats på SK945 till Chicago. Dock har jag inte fått någon bekräftelse genom OT. På deras sida står det fortfarande Upgrade decission pending.
Brukar det vara så?
Brukar det vara så?
Uppgraderad och fått en plats på SK945 till Chicago. Dock har jag inte fått någon bekräftelse genom OT. På deras sida står det fortfarande Upgrade decission pending.
Brukar det vara så?
Har hänt mig med. Grattis & njut av C (Z)-klass!Uppgraderad och fått en plats på SK945 till Chicago. Dock har jag inte fått någon bekräftelse genom OT. På deras sida står det fortfarande Upgrade decission pending.
Brukar det vara så?
Nu är jag intresserad av era synpunkter på detta agerande. Kan man komma vidare på något sätt?
Hej!
Givetvis vill jag slippa betala när SAS uppgraderade mig med poäng. Hade Optiontown godkänt min uppgradering på en gang vilket de inte gjorde så hade allt varit frid och fröjd och jag hade givetvis nöjt mig med detta. Min kritik är att SAS stödjer mig helhjärtat och T.o.m. ringer OT och sager åt de att betala tillbaka pengarna eftersom det är SAS som uppgraderat mig. Sedan kovänder de och tar tillbaka allt, efter att jag lagt ner massa tid på SAS inrådan att "bråka" med OT?
Det verkar som de inte är helt synkade I sitt agerande.
Hmm, skickade du in allt underlag till Optiontown, som boadingpass, e-ticket, bekträftelsemailet mm?
Det är känt att det kan uppstå problem när poäng och OT-uppgraderingar "krockar".
Samma sak hände mig före jul, fick en "subject to availability" upgrade varpå min poänguppgradering kickade in före. Det står tydligt på den e-biljett du får i mailen från SAS hur du blev uppgraderad (OT eller EB UPGRADE). Den som inte uppgraderade dig ska du ju få tillbaka pengar eller poäng av.
Jag skickade in en begäran om återbetalning till OT och för cirka två veckor sedan fick jag pengarna tillbaka utan problem eller diskussion.
Men om du nu får tillbaka poängen av SAS istället så är ju det bättre, då får du ju poängen för den uppgraderade klassen eftersom det är OT-uppgraderingens regler som gäller.
Hej! Tack för dina synpunkter. Jag skickade in allt till OT som de efterfrågade.
Eftersom jag uppgraderades i gaten fick jag aldrig någon e-biljett. Däremot drogs ju poäng omedelbart från mitt konto och där står det tydligt Upgraded at Gate USA -30000p.