Uppgradering med Optiontown

Någon annan som reser på just den 25e april? Jag åker SK925 CPH-IAD och har en OT väntande som jag nu antar blir nekad. Samtidigt börjar inte det nya systemet förrän 25e där det blir försent att bjuda på en uppgradering. Ser ut som mina chansar att uppgradera till business är lika med noll. Dessutom börjar jag resan in LPI och jag gissar att dom kommer ha noll koll på hur man uppgraderar vid incheckning. Surt!
 
Flyingfraudster skrev:Någon annan som reser på just den 25e april? Jag åker SK925 CPH-IAD och har en OT väntande som jag nu antar blir nekad. Samtidigt börjar inte det nya systemet förrän 25e där det blir försent att bjuda på en uppgradering. Ser ut som mina chansar att uppgradera till business är lika med noll. Dessutom börjar jag resan in LPI och jag gissar att dom kommer ha noll koll på hur man uppgraderar vid incheckning. Surt!Klicka för att utvidga...
Din chans till uppgradering skulle jag tro blir att du uppgraderar dig i Köpenhamn, antingen för poäng eller för cash.
 
Flyingfraudster skrev:Någon annan som reser på just den 25e april? Jag åker SK925 CPH-IAD och har en OT väntande som jag nu antar blir nekad. Samtidigt börjar inte det nya systemet förrän 25e där det blir försent att bjuda på en uppgradering. Ser ut som mina chansar att uppgradera till business är lika med noll. Dessutom börjar jag resan in LPI och jag gissar att dom kommer ha noll koll på hur man uppgraderar vid incheckning. Surt!Klicka för att utvidga...
Vi har avhandlat det i SAS börjar med budgivning på uppgradering? | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
tack Martin. Jag såg att det gällde en bokning på 26e, medan jag flyger på 25e. Det var inte helt klart för mig vd skulle hända med bokningar på just 25e. dvs slutar OT kl0:01 25e, eller 23:59 den 25e? Jag antar att jag får ett mejl från OT om ett par dagar som säger att jag fick inte uppgraderingen eftersom SAS troligtvis kommer att neka det.

Hade varit bra om vi fick lite mer varning på det här ändringen, samt en övergångsperiod.
 
Flyingfraudster skrev:tack Martin. Jag såg att det gällde en bokning på 26e, medan jag flyger på 25e. Det var inte helt klart för mig vd skulle hända med bokningar på just 25e. dvs slutar OT kl0:01 25e, eller 23:59 den 25e? Jag antar att jag får ett mejl från OT om ett par dagar som säger att jag fick inte uppgraderingen eftersom SAS troligtvis kommer att neka det.Hade varit bra om vi fick lite mer varning på det här ändringen, samt en övergångsperiod.Klicka för att utvidga...
Ah. Jag som var lite het på gröten. Min tolkning, men det är min, är att optiontown gäller 25/4 om utresan är 25/4 lokal tid.
 
martin.agren skrev:Det ligger en säkerhetskontroll direkt efter passkontrollen. Där brukar det vara heltomt förutom uttråkade säkerhetsvakterKlicka för att utvidga...
De som jobbar där får bara ha en eller tvåtimmarspass enligt de två som jobbade när jag passerade fg vecka. Risken att tackla av är tydligen för stor där i och med att det ofta är lugnt.
 
palmen skrev:De gånger jag frågat har jag blivit hänvisad till servicedesken i F-piren för uppgraderingar, de kunde dock lägga en request vid checkin om man önskade men var fortfarande tvungen att gå till desken för att få den bekräftad.Vid servicedisken finns det en dörr ut som gör att man kommer in till de som är ankommande, på så sätt kommer man ut.Klicka för att utvidga...
Vid anslutning från mindre flygplats där SAS saknar egen personal som hanterar bokningar, syns möjligheten att begära uppgradering vid check-in liten. Loungen är en möjlighet men med normal/relativt kort tid mellan ankomst och vidare avgång från Arlanda räknar jag kallt med att det finns andra morgonpigga som anmält sig intresserade. Fick SMS inför senaste longhaul med info att kontakta servicedesken eller check-in. OT har funkat bra för det mesta.
 
Hej,



Via optiontown blev jag uppgraderad till SAS Business på SK939 den 16 april, dock fick jag ett sent mail från Optiontown den 17 april om att jag ej fått igenom uppgradering på SK940 (hemresan).



Jag stod redo när incheckningsdisken öppnade på LAX och fick flyga SK940 i SAS Business med poäng.
 
Då var det slut med OptionTownande för min del. Blev just nekad uppgradering på morgondagens PEK-CPH. Är gamla kabinen, så jag är inte så besviken.
 
Henrico skrev:Jag har 3 av 8 för att väga upp den statistiken. (plus till business samtliga.)Får återkomma med uppdaterad statistik om tre veckor och fyra till..Klicka för att utvidga...


Ingen CU på vägen ut så 3 av 11 på min CU statistik nu.



Däremot så en otroligt stark avslutning på mitt OT:ande. Efter att inte ha fått igenom en enda OT sedan i november så fick jag nu igenom 2 OT på en vecka. En på SK936 SFO-CPH i lördags och nu en sista OT på SK903 ARN-EWR nu på lördag.



Sedan får vi se hur jag gör på SK946 hem den 29:e - men då i ny uppgraderingstråd förhoppningsvis.
 
Fick just igenom en OT på FRA-ARN kl 19.40 på måndag 25/4 trots att den flighten bokades om för en vecka sedan!

Kan bli intressant att höra om någon får igenom någon efter mig eller om jag blev den siste SAS mohikanen från OT?
 
Fick precis mail om uppgradering från Optiontown - hör och häpna: tisdagen den 26:e april. Förvisso bara inrikes MMX-ARN. Men då är kanske tidigare gjorda förfrågningar giltiga trots allt?!
 
Jag undrar vad som händer om jag låter min OT ligga kvar, och samtidigt budar i nya systemet.
 
Back
Top