Fredrik skrev:Klockan 23.24 kom mailet från Optiontown att jag blivit uppgraderad på SK903 i morgon.Klicka för att utvidga...
Fredrik skrev:Den anställde såg två bokningar men lyckades checka in mig i Y.Klicka för att utvidga...
Hall skrev:Såg precis i min poängtabell på mina sidor att min till C-klass Optiontownuppgraderade ARN-ORD flygning bara hade krediterats i K.Fler som råkat på det problemet? Nu blir det väl till att vänta 3 veckor och sedan efterregistrera poäng eller finns det enklare sätt t.ex. genom Optiontown?Klicka för att utvidga...
Adamsson skrev:Adamsson ang. Uppgradera hemresan.Klicka för att utvidga...
Najk skrev:Jag har haft OT som inte har gått igenom fast ändå har det gått att uppgradera med poäng vid Gate. Vill du öka chanserna så kör OT, går inte den igenom så va på plats tidigt på ewr, så du är först när gaten öppnar. Min erfarenhet är att på ewr är det firar come first serve, medans på CPH och ARN tillämpas först status.Klicka för att utvidga...
Adamsson skrev:Halloj! Jag har bokat en points+cash SK-biljett, Stockholm-New York i oktober, utresa i Business och hemresa i Economy. Points+cash är ju enligt SAS en ordinarie biljett som man inte får EB-poäng för.Testade att kolla min bokning genom OT:s sajt och såg att long haul-segmentet i Economy är uppgraderingsbar. Tror vi det är någon idé att jag testar att slänga in en/betala en request om uppgradering? Eftersom det är SAS själva som bestämmer vilken biljett det är som ska uppgraderas så kanske de nekar för att det är en points+cash biljett? Det är ju inte poängen jag är ute efter i detta fallet utan bara att bli uppgraderad.Värt att testa?Klicka för att utvidga...
Zoogian skrev:menar ni att det är SAS personal som bestämmer vilka som får OT upgrades? jag trodde det var någon form av slump....Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Knappast. Eller iaf inte de som du ser på flygplatsen, möjligen har revenue management något med saken att göra men jag skulle mer tro på att de säger till OT "idag har vi X platser ni får använda" och inte vilka personer som ska uppgraderas.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag är ändå tveksam till om SAS faktiskt har något med saken att göra - de verkar ju oftast inte ens känna till OT.Klicka för att utvidga...
Adamsson skrev:Sist jag fick igenom en uppgradering fick jag en ny biljett utställd av SAS Ticket Office Copenhagen. Så jag tänkte att eftersom det är SAS som ställer ut ny biljett så kanske de väljer att uppgradera en annan biljett när de ser att det är en points+cash biljett som jag har.Klicka för att utvidga...