CU eller Op up har aldrig hänt mig, senaste 24 mån ca 60 flighter med dem. Cph-doh-asien (80%) eller cph-doh-mellanöstern (innan blockaden, 20%) så vanligt är det ej.Per N skrev:OT,@squeezenoch@pepjag är nybliven platinum i Privilege Club. Vad är era erfarenheter av uppgraderingar när ni flyger ekonomi med Qatar, är det vanligt eller sällan förekommande?Klicka för att utvidga...
De sidste tre år har jeg ikke fået en eneste op-up :-( Før i tiden da QR skulle promoveres skete det ofte (perioden 2010-14). Men nu er biz-class ofte fuld eller mere en halv-fuld og de er tilsyneladende stoppet med op-up's! Men hvis flyet er fyldt i monkey står du allerførst i køen med Platinum (eller guld). F.eks. eks CPH i fjor fortalte de at jeg var foreskreven da der var -3 pladser i økonomi og jeg var den eneste Platinum holder. Desværre ville de ikke opgradere min lille søn, så vi måtte blive nede på monkey og en anden fik i st. f. oplevelsen....Til gengæld har QR ofte lavet gratis seatblock for at jeg (måske) kan få mere plads i monkey - det virker bare ikke altid.Per N skrev:OT,@squeezenoch@pepjag är nybliven platinum i Privilege Club. Vad är era erfarenheter av uppgraderingar när ni flyger ekonomi med Qatar, är det vanligt eller sällan förekommande?Klicka för att utvidga...
Du får flyga med United, AA och Delta - de är de enda bolag jag känner till som rutinmässig uppgraderar statuspax.squeezen skrev:Det är riktigt snålt, ytterligare ett slag i ansiktet på lojalitetskunder som reser i eco.Klicka för att utvidga...
Jag missade relatera till qoute och saxa densamma. Det jag syftade på var:agehall skrev:Du får flyga med United, AA och Delta - de är de enda bolag jag känner till som rutinmässig uppgraderar statuspax.Klicka för att utvidga...
Per N skrev:Effective 5th February 2018, for an award upgarde theBaggage allowance and Lounge access provided will be as per original ticketed cabin.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Du får flyga med United, American Airlines och Delta - de är de enda bolag jag känner till som rutinmässig uppgraderar statuspax.Klicka för att utvidga...
Ja, hade gärna åkt SAS men då inte USA eller Kina är på min reskarta med jobb utan endast sydostasien och mellanöstern så är det svårt. Taipei gick dock att lösa någorlunda med SAS till PVG men sen china airlines vidare. Detta blev också dyrt, även i eco.Canadien skrev:och SAS för EBP och EBDKlicka för att utvidga...
Det är kanske inte så konstigt om du flyger 90% med partners och inte med SAS.squeezen skrev:Så gällande upgrade som EBD, jag har tyvärr inte haft en enda SAS longhaul under mina 11mån som EBD....Klicka för att utvidga...
squeezen skrev:Så just nu är jag lite av en snyltare hos SAS EBD flögs till 90% in på partners.Detta år har jag i princip bara flugit shorthaul med Star, vilke gör att jagär mil ifrån nytt EBD.Klicka för att utvidga...
Qantas och Virgin Australia ar ganska bra pa det ocksa!agehall skrev:Du får flyga med United, AA och Delta - de är de enda bolag jag känner till som rutinmässig uppgraderar statuspax.Klicka för att utvidga...
Fast läser man här så är det många som aldrig ser några CU som EBD/EBP, så jag vill nog påstå att SAS ligger rätt långt efter de amerikanska bolagen vad gäller att uppgradera sina status pax.Canadien skrev:och SAS för EBP och EBDKlicka för att utvidga...
exakt, men det är svårt att ta sig ur när man redan guld sedan "gammalt" När jag bodde i Shanghai och pendlade mellan SE (flög t/r CPH) och Kina och även hade en del att göra i USA var SAS perfekt.Dr. Miles skrev:Det är kanske inte så konstigt om du flyger 90% med partners och inte med SAS.Klicka för att utvidga...
Då får man aldrig nytta av sina Qcredits. Fast man slipper förstås oroa sig över om uppgraderingen går igenom eller ej.toer00 skrev:Iom att QR ofta har kampanjer och väldigt bra priser i C - klass, så gör som jag...Dvs betala en biljett i Business, eftersom jag aldrig litar på CU eller annan form av upgrade...Klicka för att utvidga...
Company policy tillåter inte det... tyvärrtoer00 skrev:Iom att QR ofta har kampanjer och väldigt bra priser i C - klass, så gör som jag...Dvs betala en biljett i Business, eftersom jag aldrig litar på CU eller annan form av upgrade...Klicka för att utvidga...
De amerikanska bolagen uppgraderar väl bara på domestic eller hur? (regelmässigt alltså, sedan finns det ju opup överallt). Det är snarare att jämföra med sas Europa linjer och där uppgraderas definitivt inte med cu.agehall skrev:Fast läser man här så är det många som aldrig ser några CU som EBD/EBP, så jag vill nog påstå att SAS ligger rätt långt efter de amerikanska bolagen vad gäller att uppgradera sina status pax.Klicka för att utvidga...