palmen skrev:Jag har British Airways Gold och SAS Diamond, ombord på flyget (SAS) får jag ut mer av mitt EBD, på flygplatsen får jag ut mer av British Airways Gold (lounger). Som boende i Sverige så är allt runt omkring (kreditkort mm) bättre hos SAS Eurobonus enligt mig.Klicka för att utvidga...
Når det gjelder SAS Diamant mot BA Gull så er Gull mye bedre etter min mening. I Star Alliance er jo Diamant kortet egentlig bare et gullkort. *A gullkort gir ikke tilgang til Første Klasse lounger, det gjør BA gull. I tillegg kan man med BA gull åpne opp reward seter ved å betale dobbel Avios. Det er vel ikke noen mulighet for dette på SAS.samsung skrev:Hva er objektivt best av BA GGL og SK pandion?Videre hva er best av BA gold og SK diamond.Uten å ta hensyn til at man flyr innenriks Sverige/Norge etc, men sett ift generelle perks.Noen som faktisk har begge statuser og vil vurdere?Klicka för att utvidga...
TravelmanBiz skrev:British Airways gull åpne opp reward seter ved å betale dobbel Avios. Det er vel ikke noen mulighet for dette på SAS.Klicka för att utvidga...
Ok, det var jeg ikke klar over, det er en god deal også En annen ting med BA er jo at det er lett å få tak i reward seter. Jeg pleier alltid å kjøpe Premium Economy til USA og så ringer jeg rett etter jeg har bestilt og oppgraderer til business med Avios. BA har vel 7-8 fly hver dag mellom LHR og JFK med ca 400 business setet så det er god tilgjengelighetCanadien skrev:Inte exakt, men man kan köpa revenuesäten för poäng med 25% rabatt som Diamond. På en tur i Business t o r ARN-LAX så kostar den då ca 190000p istället för 100000p som ren award. Dessutom får man baspoäng när man reser då eftersom det är en revenuebiljett.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:@samsung, er du BAEC GGL i dag og vil ha informasjon fra en Pandion?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag gör mitt sista år som BAEC Gold just nu och kommer nöja mig med att bara hålla EBD (eller kanske tillochmed bara EBG) framöver. Jag är trött på de eviga "förbättringarna" som BA kommer med.Den stora fördelen med GGL över Pandion skulle jag säga är att vemsomhelst kan uppnå det - kraven är ju tydliga. Pandion är ju svårt att veta vad man behöver göra för att få. Har dock svårt att jämföra förmåner då jag inte haft någondera.Klicka för att utvidga...
Enda anledningen att jag fortfarande är BAEC Gold är pga bokningar som redan var gjorda när jag bestämde mig för att lägga ner. Förra kvalperioden hade jag bokningar som tog mig till typ 1460 TP och då kändes det ju bortkastat att inte ta de sista 40TP. Denna period kommer jag totalt sett ta ca 40TP.Direktorn skrev:Imponerande att du är guld på BA trots att du dissar dem konstant. Vore intressant att höra vilka sträckor du är tvingad att välja BA?Klicka för att utvidga...
Senator skrev:BAEC Gold är ganska meningslöst om man flyger till stor del inom NordenKlicka för att utvidga...
Homer skrev:Säg inte det, vem vet vad som händer om IAG köper Norwegian.Klicka för att utvidga...
Precis. Om IAG köper Norwegian så kan BAEC helt plötsligt bli MYCKET intressant för många Skandinavier.Homer skrev:Säg inte det, vem vet vad som händer om IAG köper Norwegian.Klicka för att utvidga...
Jönsson skrev:Precis. Om IAG köper Norwegian så kan BAEC helt plötsligt bli MYCKET intressant för många Skandinavier.Klicka för att utvidga...
Köps Norwegian upp kommer troligen BAEC att vara användbart där.FFlash skrev:på vilket sätt?Klicka för att utvidga...
Logiskt sätt borde det ju kunna bli som med vueling. Om jag förstått rätt borde det alltså kunna betyda Ba kod på en del Norwegian opererade flyg med, och på dessa möjlighet att tjäna avios (men inte tier points). Borde ju ge lite bättre reach mot mindre städer i Skandinavien om inte annat.agehall skrev:Köps Norwegian upp kommer troligen BAEC att vara användbart där.Klicka för att utvidga...