Swiss skrev:Jakob K,Snygg klocka (IWC Fliegeruhr Mark XVII). Är den vattentät och i så fall hur pass bra (100m, 200m, etc.)?Klicka för att utvidga...
Lädret klarar ungefär 0 m...
Det finns dykarur om man ska bada!
Swiss skrev:Jakob K,Snygg klocka (IWC Fliegeruhr Mark XVII). Är den vattentät och i så fall hur pass bra (100m, 200m, etc.)?Klicka för att utvidga...
MrPlow skrev:Lädret klarar ungefär 0 m...Det finns dykarur om man ska bada!Klicka för att utvidga...
Jakob K skrev:Exakt. Man får skilja på pilotur och dykarur. Jag har hört att man borde ha ett av varje.....!Klicka för att utvidga...
Ganskaanonym skrev:Varför har man armbandsur på sig år 2014?Själv har jag ett par fina arvegods säkert förvarade, men jag slutade bära armbandsur för minst 10 år sedan.Klicka för att utvidga...
Ganskaanonym skrev:Varför har man armbandsur på sig år 2014?Klicka för att utvidga...
Ganskaanonym skrev:Varför har man armbandsur på sig år 2014?Själv har jag ett par fina arvegods säkert förvarade, men jag slutade bära armbandsur för minst 10 år sedan.Klicka för att utvidga...
Herrars smycken äro ordnar, medaljer (resp. rosetter, buttens och barreaux de rubans), ringar, klockkedja, skjortknappar, möjligen kråsnål samt i vissa fall monokelsnodd.Klicka för att utvidga...
ESSA skrev:Har bara skummat tråden men det verkar inte vara många som har en Panerai?Har själv en dam, kopia från Thailand inköpt tidigt 2000-tal. Automatiskt urverk. Funkar. Dock redigt glas efter att jag tappat den på ett marmorgolv.Önskar en äkta men har inte hittat någon dam-modell...En man med ett Panerai-ur lägger jag extra märke till. ;-)Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Jag letar ständigt på klockbutiker i småstäder, och mindre auktioner, för att hitta ett original till "fyndpris". Jag har läst att folk ibland fått tag på vanliga "Panerai Sealand - by Purdey" för 75.000kr.Dammodeller finns inte längre hos Panerai, så man får nöja sig med de minsta urtavlorna.Panerai Luminor Sealand Jules Verne - by Purdey:http://1.bp.blogspot.com/-5DGw14v-B...s1600/Panerai+Luminor+Sealand+Jules+Verne.jpgKlicka för att utvidga...
Hmm, nu vaknar intresset.Palazzi skrev:Panerai Luminor Sealand Jules Verne - by Purdey:http://1.bp.blogspot.com/-5DGw14v-B...s1600/Panerai+Luminor+Sealand+Jules+Verne.jpgKlicka för att utvidga...