rstenelo skrev:Eftersom jag fick ett mail av ett troll som undrade om jag som statligt anställd använde poäng jag tjänat i tjänsten till en bonusresa för privat bruk (efter att skrivit ett inlägg här) tänkte jag att det är lika bra att vara öppen med mitt jobb och vad jag gör. Jag är Internationell chef på ett av Sveriges främsta universitet i södra Sverige, vilket innebär många resor till Stockholm, inom Europa och resten av världen. Alltid i ekonomi, med vissa undantag i Premium Economy (PLUS) - då det inte finns andra biljetter, eller när Plus är billigare eller när en mer flexibel biljett krävs för jobbet (inom Europa).För att vara övertydlig, alla poäng jag tjänar på jobbresor används antingen till uppgradering för jobbresor eller till bonusresor för jobbet. Poäng jag tjänar på mina privata kreditkort, privata resor och annat använder jag till mitt privata resande. Poängen jag använde för min julresa var alla privata med min privata AMEX 2-4-1 och jag betalade skatterna själv med. Även om jag kommer jobba några dagar i samband med resan så väljer jag att ta det privat då det kan uppfattas fel att man försöker kombinera jobb med semester.För mig är det oerhört viktigt att skilja på detta då det tydligen finns folk som inte har något bättre för sig än att hitta misstag hos offentligt anställda.Klicka för att utvidga...